$
מדיה

ברשות השנייה כבר מתכננים פיצוי לערוצים המסחריים על אובדן זמן פרסום

הכנסות הערוצים נפגעות מקיצור הפסקות הפרסומות ומביטול קמפיינים של מפרסמים. במלחמת לבנון השנייה קיבלו רשת וקשת פיצוי של 13 מיליון שקל

אמיר טייג ותמר וילרפורט 08:2205.01.09

אם תימשך הלחימה בדרום בשבועות הקרובים, יקבלו זכייניות הטלוויזיה מהרשות השנייה הקלות במחויבות הפקה ורכישה של תוכניות סוגה עילית - כך נודע ל"כלכליסט". הקלות דומות כבר ניתנו לזכייניות בזמן מלחמת לבנון השנייה: ב־2006 הופחתה המחוייבות הכספית להפקות סוגה עילית ב־8.3%.

 

נוסף
על ההקלות במחויבות ליצירת סוגה עילית, הזכיינים יוכלו לנייד זמן אוויר לפרסום - מימים שבהם לוח השידורים כולו הוקדש למלחמה לימים שבהם השידורים חזרו לתוכניות הרגילות. לפי שעה, הזכייניות טרם פנו לרשות השנייה בבקשה לקבל הקלות. עם זאת, ברשות מודעים לבעיה שיוצר הסיקור הנרחב של הלחימה, ובעיקר ימי השידור החדשותי הרצוף, שדוחק את לוח השידורים הרגיל ומצמצם את הפסקות הפרסומות.

 

גובה ההקלה ייקבע לפי הזמן שיימשך המבצע הצבאי ובעקבותיו לוח השידורים המיוחד. בעקבות מלחמה לבנון השנייה, שנמשכה חודש, קיבלו רשת וקשת הקלות תוכן בהיקף של 5.5 מיליון שקל ו־7.4 מיליון שקל, בהתאמה.

 

המבצע לא הקפיץ את הרייטינג של החדשות

 

מי שציפה שמבצע "עופרת יצוקה" יקפיץ את הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות - התבדה. מהדורת חדשות 2 של יום רביעי זכתה ל־23.4% צפייה, עלייה קלה בלבד לעומת מהדורות רגילות. גם מהדורת החדשות של ערוץ 10 לא מצליחה לפרוץ מהשגרה, עם שיעורי צפייה של 12%–13%. מהדורות החדשות גם לא מצליחות להוות מקפצת רייטינג לתוכניות הבידור בפריים טיים שמשודרות מיד אחריהן: "משפחה חורגת" קיבלה 18.7% צפייה, ו"צחוק מעבודה" קיבלה 17.8% - נתוני צפייה דומים לאלו שנרשמו לפני המבצע.

 

מי שכן מתחזק מאוד מהסיקור התקשורתי הנרחב של המבצע הן תוכניות הבוקר והצהריים, שבימים כתיקונם פחות מ־4% מכלל משקי הבית צופים בהן. מאז תחילת המבצע מספר זה עומד על 7%–10% ממשקי הבית. ההסבר: רצון של צופים רבים להתעדכן בנפילות בזמן אמת, בייחוד באזורי הדרום, שבהם רבים נשארים בבית על רקע המצב הביטחוני.

 

מרשת ומערוץ 10 נמסר שכרגע אין כוונה לשנות את לוח השידורים.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x