$
משפט

הכנ"ר מתנגד לבקשת רמי לוי: לא להציג הצעתו לרכישת מגה באסיפת הנושים

אחרי שהנאמנים ועובדי מגה התנגדו לבקשתו של רמי לוי, מצטרף אליהם כעת גם כונס הנכסים הרשמי שבמשרד המשפטים. בנייר עמדה שהגיש לביהמ"ש הוא כותב: "דומה כי היו מי שהמתינו על הגדר כדי לראות את הצעות המתחרים האחרים, ורק אז להגדיל את הצעתם"

תומר גנון 17:2122.05.16

כונס הנכסים הרשמי (הכנ"ר) שבמשרד המשפטים, מתנגד לבקשתו של רמי לוי להורות לנאמני מגה להציג את הצעתו לרכישת רשת השיווק באסיפת הנושים שתתקיים ביום רביעי. כך עולה מנייר עמדה שהגיש הכנ"ר, באמצעות בא כוחו אורי ולרשטיין, לעיונו של השופט אילן שילה מבית המשפט המחוזי מרכז בלוד. כן מתנגד הכנ"ר לבקשתו שלו לוי להורות לרשות ההגבלים העסקיים לבחון את הצעתו, במקביל לבקשת המיזוג עם מגה שהגישה רשת יינות ביתן.

 

בתחילת השבוע שעבר אישר שילה את מכירת רשת מגה ליינות ביתן, שבשליטת נחום ביתן, בסכום המשקף תמורה של 405-455 מיליון שקלים, זאת בכפוף לאישורה של אסיפת הנושים וכן לאישורה של רשות ההגבלים העסקיים. קודם להחלטה קיים השופט דיון ארוך שבו השתתפו הרוכשים הפוטנציאליים, הנושים וכן נאמני מגה, רו"ח גבי טרבלסי ועוה"ד אמיר ברטוב ואודי גינדס. במהלך הדיון ביקש רמי לוי להעלות את סכום הצעתו כשהוא משווה אותה לזו של יינות ביתן ומעלה אותה ב-25 אחוזים, סכום של 100 מיליון שקלים.

 

בבקשה שהוגשה ביום חמישי מטעמו של לוי, באמצעות עוה"ד ירון אלכאוי, כפיר ידגר ואבנר פינקלשטיין ממשרד גורניצקי ושות', הוא ביקש להורות כי במסגרת אסיפות הנושים שיכונסו יוצג בפניהם כל המידע הרלוונטי לצורך קבלת החלטתם, לרבות הצעתו המשופרת. הצעתו המשופרת של לוי זהה בתנאיה לזו של יינות ביתן בתוספת של 100 מיליון שקלים. כלומר, הצעתו של לוי צפויה לשקף תמורה בסכום מהותי של 505-555 מיליון שקלים.

 

נאמני מגה נאמני מגה צילום: דנה קופל, עמית שעל

 

הן הנאמנים והן עובדי מגה, שחתמו באמצעות ההסתדרות על הסכם קיבוצי מול ביתן, הגישו התנגדות לבקשה. כעת כאמור מצטרף אליהם גם הכנ"ר. התנגדותו מבוססת הן על מה שהוא מגדיר המסגרת הדיונית, ההסכם שחתמה ביתן מול ועד עובדי מגה והקושי הרגולטורי - ההתנגדות המקדמית של רשות ההגבלים לרכישת מגה על ידי רמי לוי.

 

"בעניינה של רשת רמי לוי ומציעים אחרים שניסו לשפר הצעתם לאחר חשיפת המציעים וההצעות", נכתב בעמדת הכנ"ר, "קבע בית המשפט הנכבד בהחלטתו כי 'דומה כי היו מי שהמתינו על הגדר כדי לראות את הצעות המתחרים האחרים, ורק אז להגדיל את הצעתם. אין לסייע לאלו ולפגוע בהליך קבלת ההצעות ובוודאות החשובה לכל מציע, כי הנאמנים יפעלו על פי ההוראות שקיבלו מבית המשפט. ועל כך לשיטת הכונס הרשמי יש לעמוד".

 

"התמורה לנושים תפחת"

 

לעניין התנגדות רשות ההגבלים כותב הכנ"ר כי: "לרמי לוי היתה שהות של שבועות ארוכים, לבוא בדברים עם הרשות בדבר חוות הדעת המקדמית ואף התקדימית שראתה לפרסם בעניינה, ובהתאם לכך גם לשכנע את הנאמנים בדבר היתכנות ריאלית לקיום הצעתה לרכישת רשת מגה - אך זאת לא עשתה. הכנ"ר מצדד בעניין זה בעמדת הנאמנים, ולפיה מבלי למעט בבעייתיות המשפטית שבהגשת הצעת המבקשת עתה, הרי שגם בפן הכלכלי היא לוקה. שכן אותה תוספת כספית שובת לב, המוצעת עתה, סביר שתקטן, ואולי אף תתבטל, שעה שהיא מותלית בעמדת הרשות ובכמות החנויות הגדולה עליהן צפוי כי תידרש המבקשת לוותר.

 

"כך גם קבע בית המשפט הנכבד בעניינה של רמי לוי", נכתב בנוסף, "כי נוכח עמדת הרשות ובהתאם למעמד המבקשת בשוק הקמעונאי, יש להניח שאילו הסכימה הרשות למכירת החברה ללוי, הייתה מתנה זאת בוויתור על חנויות לא מעטות הנוספות ל-25 החנויות עליהן עמדה המבקשת לוותר במסגרת הצעתה. בית המשפט הנכבד עמד על כך שהתרחשות מעין זו אינה יכולה להבטיח העסקת עובדי אותן החנויות, כמו גם שוויתור על חנויות בהיקף גבוה יגרום להוצאה לא קטנה לקופת הנאמנים, קרי כתוצאה מכך התמורה לנושים תפחת".
בטל שלח
    לכל התגובות
    x