$
משפט

הכדורגלן בן לוז הורשע בהלבנת הון

עסק בניכיון צ'קים ולא דיווח על העסקאות. עבירות דומות טופלו בעבר בהליך מינהלי. ביהמ"ש: מסר לעבריינים פוטנציאליים

משה גורלי 10:2910.12.12

כדורגלן מכבי תל אביב לשעבר בן לוז, שאף נמנה עם סגל נבחרת ישראל, קבע ביום חמישי האחרון תקדים משפטי. לוז היה לראשון המורשעים בהסדר טיעון על עבירת דיווח של נש"מים (נותני שירותי מטבע) לפי חוק הלבנת הון.

 

החברה בניהולו של לוז סיפקה שירותי ניכיון של המחאות ללקוחותיה,

ובמסגרתם מסרו הלקוחות לנאשם המחאות דחויות וקיבלו תמורתן מזומן או המחאות של החברה לפירעון מיידי, בסכום ההמחאות שמסרו אותם לקוחות בניכוי העמלה ללוז. החברה שניהל לוז, עמית ליאם מסחר ואחזקות בע"מ, הנה חברה פרטית שהוקמה על ידי לוז ובעלי המניות בה הם אשתו ואלון חלפון.

 

בהיותה נותנת שירותי מטבע, על החברה מוטלת חובת דיווח לרשות איסור הלבנת הון. השופטת מיכל ברק־נבו מבית משפט השלום בתל אביב כתבה בגזר הדין כי "מאחר שמדובר בפעם הראשונה שבה מוגש אישום פלילי בגין העבירות הללו, יש בכך כדי להעביר מסר למנהלי חברות לשירותי מטבע, ולפיו אם יבצעו מעשים אסורים בהתאם לחוק הם עשויים להיות צפויים לאישום פלילי ולהיות מורשעים בגינו".

 

לוז עבר עבירה בכך שבניגוד לחובה המוטלת בחוק, הדורשת רישום וזיהוי הלקוח, לא אימת את פרטיהם של מבקשי השירות ושל מקבלי השירות באמצעות מסמך זיהוי. לוז עשה זאת בכ־466 עסקאות בסכום של כ־12 מיליון שקל. עד עתה תיק כזה היה מסיים את חייו במסגרת הליך מינהלי אצל רשם שירותי המטבע, אולם לטענת התביעה, עם התגברות הנוהג של שימוש בנותני שירותי מטבע כפעילות כלכלית ענפה ולעתים מקבילה לפעילות הבנקאית המוכרת, מוצאות רשויות האכיפה לנכון לסמן לעבריינים הפוטנציאליים כי חל שינוי במדיניות הענישה.

 

בהתחשב בכך שמדובר בפעם הראשונה ומדובר באדם ללא עבר פלילי, כלל הסדר הטיעון לעניין העונש שישה חודשי מאסר על תנאי, קנס של 50 אלף שקל והעברה של 200 אלף שקל לקרן החילוט. את המדינה ייצג עו"ד שרון יונוביץ'. את לוז ייצג עו"ד רונן רוזנבלום.

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x