סגור

הקץ לדאגות! כך תבטיחו שהחבילה שהזמנתם מחו"ל תגיע אליכם מהר ובשלום

החבילה שהזמנתם מחו"ל מתעכבת? ובכן יש מה לעשות! המומחים של GCX ריכזו עבורכם את כל הפעולות שיש לבצע מראש על מנת שהחבילה שהזמנתם תגיע אליכם הכי מהר שיש

וודאו שמילאתם את כל הפרטים האישיים
לא חשוב אם זה אמזון, אסוס, נקסט, שיין, עלי אקספרס או איביי, בכל פעם שתגיעו לסל הקניות חשוב שתוודאו שמילאתם את כל פרטיכם האישיים: שם מלא באנגלית, כתובת מדויקת כולל מספר בית ומספר דירה – חפשו בגוגל כיצד מאייתים נכון את הכתובת באנגלית. העיר – תתפלאו כמה אנשים שוכחים לציין את שם העיר בה הם גרים. מיקוד עדכני בן שבע ספרות - מי שתוהה מהו המיקוד מוזמן להיכנס לאתר דואר ישראל ולהזין את כתובתו וכך למצוא את המיקוד. מספר טלפון נייד - בכדי שחברות הבלדרות והשילוח תוכלנה ליצור עמכם קשר ולשלוח לכם הודעות עדכון חשובות בדבר הגעת החבילה.
מספר מעקב יעזור לכם לישון טוב בלילה
ברוב אתרי המכר תוצגנה בפניכם מספר אפשרויות שילוח וכמה זמן לוקח בכל אחת מהן לשלוח את החבילה לארץ. ככלל אצבע העדיפו תמיד משלוח הכולל מספר מעקב, גם אם זה עולה טיפה יותר. זכרו שמספר הזמנה ומספר מעקב הם לא אותו דבר - מספר הזמנה מקבלים מיד עם ביצוע הרכישה באתר, והוא נועד לביצוע בירורים מול החנות בנוגע למוצרים שהזמנתם. מספר מעקב לעומת זאת, הוא מספר קבוע שמוצמד לחבילה שלכם ועובר בין כל גורמי השילוח. במערכת הממוחשבת של חברות בלדרות כמו GCX ניתן לעקוב אחרי החבילה ולדעת בכל רגע נתון היכן היא נמצאת בשרשרת השילוח. במקרה שהחבילה תתעכב מכל סיבה שהיא, רק מספר מעקב יסייע באיתור החבילה. כמובן שבעת השימוש בחברת בלדרות עם משלוח מהיר מדובר בשירות בעל עלות גבוהה יותר ממשלוח סטנדרטי, אבל בסופו של דבר תהיו רגועים ותישנו טוב יותר בלילה.
משלוח יעיל ובטוח על ידי חברת בלדרות
הפתרון האידיאלי שייתן לכם שקט נפשי הוא חברת בלדרות. בוודאי יצא לכם לשמוע על חברת GCX, חברת הבלדרות של ישראל. מדובר בחברה גדולה ומקצועית שמדי חודש עוברים תחת ידיה מאות אלפי משלוחים הנרכשים מהחנויות הגדולות באינטרנט עם המותגים הכי ידועים בעולם. GCX מחזיקה רישיון סוכן מכס מורשה מטעם רשות המיסים והיא החברה היחידה בארץ עם תקן ISO ל ECOMMERCE-מטעם מכון התקנים הישראלי.
איך החבילה מגיעה אליכם מהר ובביטחה? בזכות העובדה שחברת GCX פועלת למענכם מאחורי הקלעים עוד בטרם הגעת החבילה ארצה, והכל כדי שהחבילה תגיע אליכם בשלום. הכל מתבצע בטכנולוגיה חדשנית באמצעות מערכות מידע מתקדמות, בשילוב אנשי צוות מיומנים ובפריסה ארצית של מוקדי הפצה.
עם רכישת המוצר באתר הסחר הבינלאומי GCX מקבלים את פרטי המשלוח ופרטי המזמין, ובמידה וחסר משהו יוצרים קשר להשלמת הפרטים, לפעמים עוד בטרם המשלוח בכלל החל את דרכו לישראל. סוכני המכס ופקידי הרישוי של חברת GCX עובדים על עמילות המכס ודרישות מכס ישראל עוד בטרם הגעת חבילה. כשהחבילה נוחתת בישראל היא מגיעה למחסני GCX במתחם השטח האווירי בנמל התעופה בן גוריון ושם עוברת תהליך מיון. חבילות שקיבלו אישור שחרור מהמכס בזכות העבודה המקדימה שבוצעה, עוברות מיד לתהליך ההפצה ממש ביום הנחיתה. 98% ממשלוחי החברה משתחררים ביום הנחיתה וזאת בזכות מקצועיות החברה והשקעתה במערכות מידע טכנולוגיות ובהון אנושי מקצועי.
הכירו את סוגי המיסים כדי שלא תופתעו מהעלות הסופית
ראשית כשמזמינים מוצרים מחו"ל חשוב להכיר את חוקי המיסוי והעמלות השונות, אך לפני כן לבדוק האם המחיר באתר כולל את עלויות המיסים והשחרור בארץ או לא. במידה ולא, דעו כי כל עוד סכום ההזמנה לא עבר את רף ה-75 דולר (ארה"ב) הוא ללא מיסוי כלל, אך במידה והמשלוח דורש אישור ממשרד ממשלתי מסוים (תחבורה, בריאות תקשורת וכו'), ייתכן ויוטלו עליו עלויות שחרור נוספות כגון בדיקה, טיפול בהגשת הצהרה למכס, עלויות אחסנה למסוף המטענים וכדומה.
אם חציתם את ה-75 דולר, אפילו במעט, אתם נדרשים לשלם מע"מ על כל סכום הרכישה. מוצרים יקרים שמחירם נע בין 75 דולר ל-500 דולר מחוייבים בנוסף למע"מ גם במס קניה שחל על קטגוריות ספציפיות. כמו כן, ייתכן ותידרשו לשלם סכומי היטלים/אגרות המוטלים על ידי רשויות ממשלתיות רלוונטיות כגון: הצהרת ייבוא, אגרת מחשב, אגרת בטחון, אגרת ניטול של מסוף המטענים, עלויות אחסנה (היה והמשלוח אינו משוחרר תוך פרק הזמן הקצוב למשלוח בלדרות כחוק).
לעלויות אלו מתווספים דמי טיפול של חברת הבלדרות בגין הטיפול המקצועי שלה במסגרת היותה סוכן המכס שכן הליך שחרור מוצרים מהמכס כרוך בפעולות שונות מול המכס הכוללות לעיתים גם בדיקות פיסיות , עפ"י דרישת המכס, המצריכות כוח אדם מיומן ומקצועי שיעילותם נתמכת במערכות מידע וטכנולוגיה מתקדמות ביותר.
כדי להמחיש את התהליך נאמר שהזמנתם בושם בסך 150 דולר שזה בקירוב 485 ₪. על הצרכן לשלם 17% מע"מ שזה בערך 82.45 ₪ ולהוסיף אגרת מחשב למכס שמשלמים על כל משלוח מעל 100 דולר ע"ס 18 ₪ ועמלת טיפול כ-29 ₪, כלומר סה"כ עלויות שחרור ממכס מסתכמות בכ-130 ₪.
מתי ידרשו מכם אישורים ממשלתיים?
חושבים שמיסים זה עניין מסובך? ייתכן שגם תידרשו להמציא אישור ממשלתי על מנת לשחרר חבילה. על פי חוקיות היבוא במדינת ישראל, מוצרים מסוימים חייבים בהצגת אישור הרשות המוסמכת בעת שחרורם מפיקוח המכס, דבר אשר אינו בשליטת או החלטת חברת הבלדרות. סוגי מוצרים הדורשים אישורים ממשלתיים הם מוצרי מזון כמו בשר, גבינות, חטיפים, שתיה קלה ועוד. מוצרי תקשורת מבוססי וויי-פי כמו סמארטפונים, ראוטרים, סטרימרים ורחפנים. מוצרים חקלאיים כמו פרחים, דגנים ומוצרים מן החי. חלקי חילוף לרכב, תרופות ועוד. הצרכן מחויב להציג אישורים אלו מול גורמי המכס בתהליך השחרור שיתבצע על ידי חברת GCX.
לדוגמא הזמנתם מאמזון תוסף תזונה, וכעת אתם נדרשים על פי הנחיות משרד הבריאות למלא הצהרה כי מדובר בשימוש אישי/משפחתי ולא בשימוש מסחרי. תוכלו כמובן לטפל בעצמכם בכל הטופסולוגיה, תהליך שידרוש מכם זמן ומאמץ רב הכולל התרוצצות במשרדי הממשלה השונים תוך התמודדות עם תהליכים בירוקרטיים ועל כן מומלץ וחכם שתשתמשו בשירותיה של חברת בלדרות מקצועית בעלת רישיון מכס כמו GCX שיודעת לטפל בכך במקצועיות וביעילות.
דוגמא נוספת אם הזמנתם מוצר לרכבכם ייתכן ותידרשו להעביר את המוצר בדיקה של גורם מוסמך מטעם משרד התחבורה. חברת GCX באמצעות נציגיה מבצעת את הבדיקה עבורכם מול משרד התחבורה ומטפלת בכל הבירוקרטיה מא' עד ת'. כל שנותר לכם לעשות הוא לשתף פעולה עם העברת המידע הנדרש, למשל מספר ת.ז וכדומה.
נשמע יקר או מסובך? זה לא אומר שאתם חייבים להבין במיסים או להתעסק עם בירוקרטיה, כי אחד היתרונות של חברת בלדרות שהיא עושה את כל זה בשבילכם. חברות כמו GCX פשוט שולחות לכם הודעה לנייד או למייל עם כל התשלומים הנדרשים ולינק שדרכו ניתן לשלם בכרטיס אשראי, ובתוך דקות ספורות הכל יהיה מאחוריכם בלי שבכלל תצטרכו לצאת מהבית. בכל מקרה, לפני שאתם רוכשים מוצר מחו"ל מומלץ להיכנס לאתר GCX ולעיין בשאלות ותשובות, במחירונים מעודכנים ובקישורים לאתר רשות המיסים ולרשויות הממשלתיות – וכך תוכלו לחסוך כסף.
הבדלים בין יבוא אישי ליבוא מסחרי
לסיום, אם בכוונתכם להזמין כמויות גדולות של מוצרים מחו"ל חשוב שתבדילו מראש בין יבוא אישי ליבוא מסחרי. כיום, ניתן לייבא ביבוא אישי משלוח שערכו עד 1,000 דולר עד 30 יחידות זהות, ובמשלוח מעל אלף דולר עד חמש יחידות זהות, כאשר משלוחים אלו כפופים לחוקיות ההיבוא כפי שצוין לעיל. לעומת זאת אם המוצרים במשלוח חורגים מכמות סבירה,
לדוגמה אם הזמנתם משיין 40 חולצות או 60 זוגות נעליים, אתם כבר נכנסים תחת הגדרה של יבוא מסחרי, כזה המחייב להגיש אישורי יבוא או רישיון יבוא מתאים.
שירותי החזרות
ומה לגבי החזרות? חברת GCX מספקת, בין השאר, גם שירותי יצוא לאתרי סחר רבים כמו למשל נייקי. החזרת המשלוח תלויה בתכולתו ובשיקולי ביטחון של חברת התעופה (למשל: מכשירים ניידים המכילים סוללות ליתיום, נוזלים, מטענים המוגדרים כמסוכנים וכו'.) החברה דואגת לתאם איסוף על ידי שליח של המוצר אותו תרצו להחזיר ומשם את כל תהליך היצוא מול המכס ומול חברת התעופה כולל בדיקה בטחונית, הטענה לטיסה וכו', או בקיצור GCX מבצעים את כל התהליך עבורכם בשיטת "שגר ושכח" כך שאתם בידיים טובות.
שיתוף פעולה מצדכם יזרז את הגעת החבילה
זכרו שהחבילה שלכם עוברת הרבה ידיים במהלך שרשרת האספקה. פרטי המשלוח לדוגמה, כמו גם מספר המעקב, עוברים במערכות טכנולוגיות שונות של מספר חברות וגורמים. לכן חשוב שגם אתם, הצרכנים, תשתפו פעולה באופן מלא מול חברת הבלדרות והשילוח. זה בסך הכל אומר לעקוב אחרי המסרונים שנשלחים אליכם, להגיב להודעות, להיכנס ללינקים להסדרת תשלומים או השלמת פרטים שונים. כמובן שתמיד כדאי לשמור במקום נגיש את מספר המעקב ולא להסס אחת לכמה ימים להיכנס למערכת המעקב המתקדמת של GCX ולהתעדכן מה קורה עם החבילה שלכם.
עם GCX אתם בידיים טובות
GCX עושים הכל, באמת הכל, על מנת שהחבילה תגיע ליעדה במהירות מירבית. חבילות שמשתחררות ונמסרות ללקוח בזמן שיא של שלושה ימים מרגע הנחיתה, מוגדרות כ"חבילות מצטיינות" והן מסומנות במדבקה מעוצבת על גבי החבילה עצמה, ולקוחות רבים כבר היו מאושרים לגלות את המדבקה על החבילה שקיבלו
כמובן שמאחורי המערכות המשוכללות עומדים אנשים, ו-GCX גאה במיוחד בשירות של החברה שמוגדר כ"חווית לקוח" מהאיכותיים, היעילים והמהירים ביותר שעומדים בסטנדרטים בינלאומיים ומציב סטנדרטים גבוהים. החברה מפעילה מערכת חכמה למעקב משלוחים, בה ניתן לעקוב אחר סטטוס המשלוח אונליין ובזמן אמת באמצעות אתר החברה. לקוחות יכולים לפנות בכל שאלה או עניין באמצעות מגוון ערוצי התקשרות– אם בצ'אט חכם באתר הבית המספק מענה לשלל שאלות, מילוי פניה בטופס יצירת קשר המעביר אוטומטית אל הגורם הרלוונטי ומבטיח זמן מענה מהיר במיוחד, או כמובן דרך דף הפייסבוק. כמו כן לרשות הצרכנים עומד מידע על מחירי העמלות, הליכי השחרור ממכס, הליכי ההפצה ומענה לשלל שאלות נפוצות.
זכרו, בפעם הבאה שאתם רוכשים מוצר מחו"ל בבלאק פריידי, סייבר מאנדיי או יום הרווקים הסיני, אין כל סיבה להמתין ולכסוס ציפורניים... תוכלו להיעזר בחברת בלדרות ולצמצם את הסבירות לעיכובים מיותרים ובזבוז זמן מיותר מצידכם, כך שכל שיישאר לכם הוא פשוט להתרגש ולהנות מהמוצר החדש שהזמנתם.
(**מובהר כי המידע שלעיל ניתן לנוחיות בלבד והוא עשוי להשתנות בכל עת עקב שינויים בחוקיות היבוא או הנחיות גורמי המכס או כל גורם ממשלתי/רגולטורי אחר במדינת ישראל או בחו"ל.)