יואל, רעננה (02.06.11) 136 תנו ציון לתגובה זו:
1. רוכב אופניים מאויים חסרה תשתית וזאת שקיימת אינה מספקת. ומה עם דבר בסיסי כמו הפרדה בין רוכבי אופניים והולכי רגל
עמרי, (02.06.11) 571 תנו ציון לתגובה זו:
2. התחבורה הציבורית בארץ זה אחד הדברים הכי ביזיוניים שיש פה. בייחוד הרכבת. אבל גם לאוטובוסים לא חסר
שמעון, רחובות (02.06.11) 193 תנו ציון לתגובה זו:
3. ממש עצוב מדינת חלם
., (02.06.11) 296 תנו ציון לתגובה זו:
4. זה עצוב, גם כשיש קו ישיר, החוויה מפוקפקת... יש קווים שבהם קבוע עומדים הנוסעים, ולפעמים בשעות העומס האוטובוס כל כך מלא שאין מקום לעוד נוסעים, אז הנהג מדלג על תחנות...
זה לא כי הוא מציית לחוק על הגבלת מספר הנוסעים שיכולים לעמוד, אלא בגלל שפשוט אין מקום.
קושקוש, (02.06.11) 275 תנו ציון לתגובה זו:
5. כתבה לעניין שמשקפת את המציאות העגומה של התחבורה הציבורית בישראל
אדם, (02.06.11) 8 תנו ציון לתגובה זו:
6. יש דרך הרבה יותר מהירה להגיע מהרצליה לפתח תקווה! אני לא מאמין שעדיין קיים הקו המיותר של 551 שיעיל רק למי שרוצה להגיע להוד השרון.

הדרך לפתח תקווה היא לקחת קו 531, 572, 521, 48 או 47 (שזה קו מבורך ומאוד מהיר) לכפר הירוק, לעבור את הגשר לצד השני, ולקחת קו 49 של דן שנוסע במהירות דרך כביש 5 וכביש גהה.
יהודה, ירושלים (02.06.11) 86 תנו ציון לתגובה זו:
7. תקשורת גוש-דנית העיר הגדולה בישראל היא ירושלים, והיא נשכחת במתכוון או שלא במתכוון במרבית כתבות כגון אלו. כשמנסים לדבר על תחבורה גרועה ולא יעילה, ירושלים צריכה להיות בראש הרשימה. התחבורה בעיר מתחת לכל ביקורת. כשביקרתי בתל אביב ונסעתי שם בדן הרגשתי כמו במדינה אחרת. קווים יעילים, מגיעים לתחנה מתי שהם אמורים להגיע ויותר חשוב ליעד מתי שהם אמורים (באיחור של לא יותר מדקה), לא מקדימים ב-10 דקות כמו אגד בירושלים ועוד.
באמת לא מבין על מה התלונות שם כשעוד רכבת ישראל נוסעת באיזור, בירושלים אגד היא האופציה היחידה לתחבורה ציבורית וזאת אופציה איומה. גם רכב פרטי זאת אופציה איומה בגלל הפקקים הבלתי נגמרים (טוב, זו גם בעיה בגוש דן).
שמואל, (02.06.11) 13 תנו ציון לתגובה זו:
8. חצי שעה מתל אביב לכפר סבא אפילו פחות, בעזרת הרכבת. טוב, כשהיא לא שובתת, אבל מבחינה תשתיתית זה עדיף. לכן צריך להפריט את הרכבת ולהשאיר את סלילת הקווים וניהול הקווים ע"י רכבת ישראל, כאשר את הקרונות עצמם יסיעו חברות פרטיות.
(02.06.11) -124 תנו ציון לתגובה זו:
9. הזמן של העניים בין כה וכה לא כזה יקר אז זה לא משנה אם הם יגיעו בעיכוב של רבע שעה
אחד שניסה, (02.06.11) 28 תנו ציון לתגובה זו:
10. נסיתי ו... תחילת שנה שעברה הייתי צריך להחליף את רכב הליסינג שלי ומכיוון שהייתי צריך כסף וגילתי שיש לי קו ישיר מהבית אז החלטתי לוותר על הליסינג לקבל 2870 שקל למשכורת ולנסוע באוטבוס.
באשדוד עובדת קונקס ולפחות על תדירות הקווים שלהם אין בעיה, כל 12 דקות בבוקר וכל 8 דקות בערב - רק שרובם מלאים
יש קווים שיוצאים מהשכונות הדרומיות אבל הם עד 7 בבוקר ( כן עד! מ5 וחצי כל חצי שעה) ולכן אם אתה כמוני לא משכים קום אתה צריך להגיע לתחנה המרכזית או לאיזה תחנה אחרת בדרך. חוץ מזה קווי השכונות עושים טיול ברחבי העיר של כ40 דקות ואז יוצאים למהיר ושם בדרכ הנסיעה 40 עד שעה תלוי בפקק. כדי לחסוך 40 דקות השארתי רכב ישן שהיה לי בחניה ליד התחנות האחרנות לפני המהיר, לוקח 15 דקות לכל צד אבל מתוך 40 זה שווה.
מבחינת מחיר עלות נסיעה דרך כרטיסיה היא בסביבות 6 שקל לצד - לא נורא בכלל כ250 שקל בחודש לחמישה ימי עבודה
קשה לנסות להגיע בדיוק בזמן לאוטובוס ואין ידיעה של מתי הוא יגיע בכדי לחסוך זמן מיותר בתחנה + ישנה בליכה ממקום עבודתי לתחנה וחזור
אחרי שנה וקצת התייאשתי - 1. מחירי הדלק - ללא ליסינג נסיעות פרטיות עלו לי יותר...
2. בזבוז זמן ביום יותר מחצי שעה לפחות
3. קשה לעמוד 40 דקות עד שעה בנסיעה - עם האוטובוס מלא וזה קרה בעיקר בבוקר, אני לא יכול להגדיר במדויק אבל אני מעריך כ30 אחוז מהנסיעות בבוקר עברו בעמידה.

לגבי שעמום - קרא ספר עיתון שחק בסמארט ושמע מוזיקה - או שתתחיל עם בחורות זה לא בעיה.
(02.06.11) 262 תנו ציון לתגובה זו:
11. כל מילה בכתבה אמת. שנתיים ביזבזתי בנסיעות מהבית בחולון לעבודה בהרצליה וחזרה.
כל יום בין ארבע לחמש שעות בדרכים, ברגל וברכבת (בין ההגנה להרצליה בהלוך). בסוף נמאס לי לגמרי וקניתי רכב ישן, מזהם ולא בטיחותי, אבל הוא מאפשר לי לשבת בפקקים "רק" שעתיים-שעתיים וחצי ביממה.

תודה לממשלת ישראל על תמיכתה בכל מה שרע והתעלמותה מכל מה שיכול להשפיע לטובה.
מישהט, ישראל (02.06.11) 50 תנו ציון לתגובה זו:
12. והנה הסיבה לכל הבלאגן: בשנות ה-70 לא היו בכלל כבישים מהירים, לכן הרכבים הפרטיים נסעו בכבישים העירוניים ביחד עם האוטובוסים. מהתקופה הזאת החלה עלייה דרסטית בגודל האוכלוסיה וברמת החיים שגררה עלייה דרסטית במספר הרכבים הפרטיים. הממשלה החליטה לעשות מעשה הגיוני ולהקים כבישים בינעירוניים מהירים- למשל את נתיבי איילון, כביש 4 וכו'. הרכבים הפרטיים עברו כולם לכבישים האלה, שגם הפקקים הנוראיים ביותר שיש בהם נסבלים, בעוד שהאוטובוסים נשארו בכבישים העירוניים. כרגע המצב הוא שנהג רכב פרטי סובל מעט עד שהוא יוצא מהעיר, עובר קילומטרים רבים במהירות בכביש בינעירוני ומתעכב עוד קצת כשהוא חוזר לעיר- בעוד שהאוטובוס תקוע כל הזמן בכבישים עירוניים פקוקים ומלאים ברמזורים.
יש לבעיה הזאת שני פתרונות אפשריים: הראשון הוא לשנות לחלוטין את כל הקונספט שעל פיו פועל מערך האוטובוסים בארץ כך שהאוטובוסים הבינעירוניים יעברו בכבישים מהירים במסלול דומה לזה של המכוניות- פיתרון שכמובן יכלול תכנון ארוך ובירוקרטיה אדירה ולא ברור אם הוא באמת יפתור את הבעיה.
הפתרון השני הוא רכבת קלה/תחתית שתסע בלי רמזורים. הבעיה כאן היא שקו אחד לא יפתור את הבעיה- בשביל ליצור שינוי צריך רשת של קווים שתענה על הצרכים של חלק גדול מתושבי גוש דן, ורשת כזאת תעלה עשרות מיליארדי שקלים.
אסף, רמהש (02.06.11) 14 תנו ציון לתגובה זו:
13. גם קווים מהרצליה פיתוח לתא או רמהש ארוכים באופן מייגע ולא מוצדק, מזל שהאופנוע יוצא מהמוסך מחא

אגב, אמינות לוחות הזמנים מוטלת בספק.....
תל אביבי, (02.06.11) 228 תנו ציון לתגובה זו:
14. צריך להכריח את נערי האוצר ושר התחבורה לסוע רק בתחבורה ציבורית כל מילה בסלע פשוט ביזיון
4 וחצי שעות נסיעה מצומת צמח לתל אביב
45 דקות המתנה לקו 63 ברחוב החשמונאים ב 9 בערב (ואז מגיעים 2)
שעה וחצי מרמה"ש לתל אביב
בקיצור ממוצע זמן הנסיעה כולל המתנה בת"צ הוא פי 4 עד פי 6 מרכב פרטי
לאוצר נוח שנשלם מיסים מטורפים על מכוניות ודלק קנסות ודוחו"ת שלא לדבר על לובי יבואני הרכב קבלני הכבישים ותאגידי הדלק. וחברות הת"צ כמו דן ואגד שתופסות את הציבור בביצים.
אל תשכחו שאתם מעטים והציבור הוא הרבה. תתעוררו כי כיכר תחריר זה לא רחוק מפה.
ארם לאנסטרונג, (02.06.11) 75 תנו ציון לתגובה זו:
15. סעו באופניים. כלומר, עד שהמדינה תמצא דרך לחרבן גם את זה עם מיסים או משהו. רק תשתדלו לא למות.
שרית, צר הדסה (02.06.11) 47 תנו ציון לתגובה זו:
16. אבסורד בתור משהי שגרה באזור נידח לחלוטין חסר תחבורה ציבורית הראויה להקרא תחבורה ציבורית ובנוסף לכך - תלויה בתחבורה ציבורית, אני חושבת שאני יכולה להעיד על כך שנסעתי בכל סוג תחבורה ציבורית, באזורים שונים, ועם חברות שונות.
אני גרה באזור ירושלים עובדת בתל אביב נמצאת לא מעט באזור בית שמש, רחובות, הרצליה, ירושלים, יבנה, בקיצור אני מטיילת בכל הארץ ואני לא יכולה לומר שאפילו פעם אחת נהניתי מהנסיעה.

אם זה בתוך ירושלים,נסיעות בין-עירוניות, רכבת שדואגת לשבות או להפסיק פעילות בכל חודש לפחות פעם אחת, והרשימה עוד ארוכה.. פריפריה או לא פריפריה, העיר הגדולה או לא המצב נוראי ועוד מצפים מאיתנו להשתמש יותר בתחבורה הציבורית כדי למנוע עומס..

מי שלא שם לב - בוצעו שינויים גם בתחבורה הציבורית בתוך תל אביב ורובם האריכו מסלולים עבור אנשים שנוסעים בהם על בסיס יומיומי.. חבל...
(02.06.11) 31 תנו ציון לתגובה זו:
17. קווי סרדין ששם הנהג הערס צועעק סרדינים תדחסו בפקודה !!!! חבל שלא צילמתם את קווי הסרדין זה היה יכול להיות החלה פרסומות לדגי סרדין
אנושיים ככה פועלת התחבורע במדינת ישראל תחת ניצוחו הכושל של
משרעד התחבורע
א', (02.06.11) 162 תנו ציון לתגובה זו:
18. מילא הפקקים, אבל הצפיפות באוטובוסים היא חרפה מגיעים אוטובוסים קטנים מדי, אנשים נדחקים, דוחפים, מזיעים, מצטופפים. מאז אירופה של שנות ה-40 לא הסיעו יהודים בתנאים כאלה. המצב היום הוא שלתחבורה הציבורית יש הרבה יותר ביקוש מהיצע, ורואים את זה בכל קו אוטובוס - גם המפרקיות (אוטובוס מחובר, כפול כזה) תמיד מלאות. למרות זאת המדינה לא טורחת לשדרג את התחבורה הציבורית, כנראה מהסיבות שהכתבה המצויינת הזו מנתה. המדינה מרוויחה יפה ממיסוי על דלקים ועל ייבוא רכבים פרטיים, ומי שאין הפרוטה מצוייה בכיסו לא נספר.

הכי עצוב לי להסתכל מהחלון של האוטובוס בו אני נוסעת, ולראות את כל כלי הרכב הפרטיים מסביבי - כשבכולם, כמעט בלי יוצא דופן, יושב נוסע אחד בלבד - הנהג. איזה בזבוז מקום משווע. אם היו מכניסים את כולם לאוטובוסים ממוזגים, מרווחים ומתועדפים על הכביש ביחס לרכבים הפרטיים, תארו לעצמכם כמה מקום ופקקים זה היה חוסך. שלא לדבר על פיח.
ברוך, רעננה (02.06.11) 48 תנו ציון לתגובה זו:
19. ממשלה של רפי מוח - כמה זמן יקח להרים רכבת תחתית שנים מדברים על זה... בכל חברה נאורה באירופה ובאמריקה יש את זה כבר
זה עובד, חסכוני ואפילו ירוק וזה אומר להגיע לכל מקום בלי פקקים, זה שווה את הכסף
יעילות! אבל מה... כולם נהנים מתחבורה ציבורית כנראה יותר מדי בשביל להגיע לזה
ביום שזה יהייה הכל יראה שונה, גם פקקי מכוניות יהייו פחות כי לא שווה לצאת מהבית לתוך
פקקים אם יש אלטרנטיבה מהירה בלי
תומאש, קרית אונו (02.06.11) 38 תנו ציון לתגובה זו:
20. אני נוסע כל יום מק. אונו לרידינג ובחזרה עם 56 או 55 בממוצע זה 60 דק'+ לכל כיוון.
55 בין 7 ל8:30 לכיוון ת"א זו זוועת עולם, כי לוקח לו שעה וחצי, שעה וארבעים.
אחרי 9 לוקח לו 45 דק'.

קו 56 לעומתו יציב יותר, נע בין 60 ל80 דק' לנסיעה, בכל זמן.

מה שמגוחך, זה שאם אני עושה סיבוב גדול ונוסע מכביש 4, ל5 מערב ואז בחזרה לרוקח ולרידינג, זה לוקח לי בתנועה כבדה קצת יותר ממחצית הזמן.

כל יום אני משאיר שעתיים וחצי מהחיים שלי באוטובוס.
תענוג.


סטודנטית בטכניון, (02.06.11) 32 תנו ציון לתגובה זו:
21. גם מחיפה למרכז זה לא תענוג כדי להגיע לאזורים במרכז שאינם תל אביב זה גם סיוט. אילו נוסעים ברכבת, המחיר הוא נסיעות האוטובוס לרכבת ומהרכבת, כי הרכבת לא מגיעה באמת לשום מקום טוב, ואילו באוטובוס זה מחיר של נסיעת הרכבת ונסיעת אוטובוס אחת. רק בישראל זה הרבה יותר מהיר וזול לנסוע באוטובוסים, וגם אז זה לוקח שעתיים וחצי - שלוש. 60 ק"מ בזמן הזה שווה ערך ל 20 ק"מ בשעה. כל הכבוד למדינת ישראל בשבירת שיאי טמטום וחוסר יעילות משווע.
שגיא, (02.06.11) 50 תנו ציון לתגובה זו:
22. אנשים לא מבינים כמה תחבורה זה דבר חשו, חבל שלא הבאתם מאמר צד של כלכלן שיסביר כמה תחבורה מתקדמת ונגישה יכולה לתרום למשק ולרווחת האזרחים. מכל כיוון היא רק תורמת אבל כאן מחליטים להשקיע כספים בדברים אחרים ומזניחים את התחבורה לאבדון.
העיקר ששטייניץ וביבי הורידו את מחיר הנסיעה לאוטובוסים ב-10%.... מדינת פרטאץ!
א.ש, מושב בשפיץ הצפוני ליד מטולה (02.06.11) 15 תנו ציון לתגובה זו:
23. בו אלינו לצפון כן, בו אלינו לצפון. כמעט ואין פקקים. הכבישים המהירים מביאים אותנו עד לפתחם של הפקקים. העבודה? נו זאת הבעיה. אין עבודה. ולכן, אני נוסע באוטובוס לנכדים בשוהם. מבלה את הלילה בביתם, וחוזר יום לאחר מכן לאחר שעות העומס, וכמובן באוטובוס.
אבל שוהם זה ישוב דל ונידח, מסכן ועלוב , כי אחרת איך אפשר להסביר את התחבורה העלובה אליו. כל שעה וחצי אוטובוס לתל אביב. גמר שרות בערך ב 21:00. וככה זה נראה ההעדפה לתחבורה הציבורית.הרבה דיבורים ומעט מעשים.
אריאלה לב, כ"ס (02.06.11) 19 תנו ציון לתגובה זו:
24. נסיעה בתחבורה צבורית . הקו 29 הוא בהחלט מהקווים היותר גרועים במדינה .הקו לא מפספס אף תחנה !
אין לנו ים והדרך אליו בלתי הגיונית בתחבורה צבורית .
אני מזמינה אותך לקו 149 אוטובוס של מטרופולין לת"א אחד הקוים השפויים לצאת מהעיר .
מפקירים את האזרחים, (02.06.11) 26 תנו ציון לתגובה זו:
25. מה יש לומר? מדינה זבל. לא תחתית, לא אוטובוס, לא רכבת קלה
עמית, השרון (02.06.11) 12 תנו ציון לתגובה זו:
26. הקווים החדשים של "מטרופולין" בשרון גם מילה טובה אפשר להכניס ?
בשנה האחרונה התחבורה הציבורית בשרון השתדרגה :

קווים חדשים (39 ,27 ) ותדירות משופרת של קווים קיימים .
עוד יש המון מה לשפר אבל אין ספק שזה שינוי חיובי לעומת אגד ודן ...
אלדד, (02.06.11) 6 תנו ציון לתגובה זו:
27. במדינה קטנה כמו שלנו - רק רכבת תחתית מעבר לכך תהיו בטוחים שמי ששולט בעולם עושה תוכניות לאסור רכב פרטי בתוך הערים,כביכול ע"מ למנוע זיהום למעשה בשביל לשלוט על התנועה ולהגביל את האזרחים.
ולכן הם רוצים שיהיה רע לאזרחים - וזה ההוראות שהם מעבירים למדינות - כך האזרחים
יתייאשו מרכב פרטי בתוך הערים(אני היום נסעתי ברכב פרטי בשיא העומס - וזה לא חיים
ככה זה סיוט,רק מזוכיסטים מעבירים ככה את החיים שלהם) ויהיו מוכנים לוותר על רכב פרטי
תמורת נזיד העדשים שיקבלו בתמורה(תחבורה ציבורית סבירה בעיר).
אחרי שלרוב האנשים לא יהיה רכב פרטי(הרי הרוב גרים בערים ומה יקנו אותו רק לחופשות
ושישי שבת?) תתחיל ההגבלה על איזה מקומות אפשר להיכנס עם האוטו הפרטי ואיזה לא.
לדוגמה כמו שעשו כבר עכשיו בפרק ילוסטון בארה"ב.
יוני, מרכז (02.06.11) 16 תנו ציון לתגובה זו:
28. מקומות העבודה אחראים לחלק מהמחדלים 1.נתחיל בזה שיזמים מצאו שטח בט.. אל ... בונים מתחם עבודה ללא שום קשר לתחבורה סטנדרטית .
התחבורה הציבורית לא יכולה לרדוף אחרי כל יזם והתוצאה שהעובדים חייבים להגיע ברכב .

2.צריך להחזיר חלק ממקומות העבודה שניתן וימצאו מתאימים כגון מרכזי שרות לקוחות טלפוני או הייטק למרכזי הערים מסוימות , זה יאפשר בכלל לחלק מהעובדים להגיע ברגל , אופניים .

3. חלק ממקומות העבודה יכולים לחזור לתת הסעות לעובדים , לפחות בכיוון אחד .





אלדד, (02.06.11) 6 תנו ציון לתגובה זו:
29. רכבת תחתית זה הפיתרון האולטימטיבי למקומות צפופים מעבר לכך תהיו בטוחים שמי ששולט בעולם עושה תוכניות לאסור רכב פרטי בתוך הערים,כביכול ע"מ למנוע זיהום למעשה בשביל לשלוט על התנועה ולהגביל את האזרחים.
ולכן הם רוצים שיהיה רע לאזרחים - וזה ההוראות שהם מעבירים למדינות - כך האזרחים
יתייאשו מרכב פרטי בתוך הערים( היום נסעתי ברכב פרטי בשיא העומס - וזה לא חיים
ככה זה סיוט,רק מזוכיסטים מעבירים ככה את החיים שלהם) ויהיו מוכנים לוותר על רכב פרטי
תמורת נזיד העדשים שיקבלו בתמורה(תחבורה ציבורית סבירה בעיר).
אחרי שלרוב האנשים לא יהיה רכב פרטי(הרי הרוב גרים בערים ומה יקנו אותו רק לחופשות
ושישי שבת?) תתחיל ההגבלה על איזה מקומות אפשר להיכנס עם האוטו הפרטי ואיזה לא.
לדוגמה כמו שעשו כבר עכשיו בפרק ילוסטון בארה"ב.
איש עם קטנוע, (02.06.11) 41 תנו ציון לתגובה זו:
30. רק עם קטנוע נסיעה עם קטנוע שומרת לי על השפיות.
במקום להיתקע שעות בפקקים לוקח לי מקסימום רבע שעה.
אני לא מבין איך שנים שכנעתי את עצמי שרכב ליסינג הוא הפתרון.
ודרך אגב, לא חייבים להשתולל עם הקטנוע. סתם נסיעה מודעת מספיקה.
האבסורד הוא שאת החזר הנסיעות מחשבים עפ"י עלות בנסיעה ציבורית.
נסו לנסוע עם אוטובוס מהבית בפריפריה למשרד בעיר...
צריך לפחות שניים (אולי שלושה) ולפחות שעה וחצי בדרכים.
סוף שבוע נעים.

אמיר, חדרה (02.06.11) 27 תנו ציון לתגובה זו:
31. כתבה מעולה תודה. לדדעתי הפתרון הוא שתי וערב של שאטלים בכל צומת מרכזית עירונית ובינעירונית כדאי להחליף את האוטובוסים הגדולים והמסורבלים בואנים ומיני-בוסים
עוד מספר נקודות:
1)לחלק מן המקומות בארץ אין קווי אוטובוס. למשל לחדרה יש מספר קווים מאספים שיעדם זכרון ופ"ח. בזבוז זמן אדיר. יש בוודאי עוד מקומות כאלו.
2)מצב הולכי הרגל גם הוא בכי רע. שמש קופחת ללא הצללה. מעברי חציה שצריך ללכת סביב מרחק גדול כדי לעבור בהם (זה גם מגביר סיכויים לתאונות דרכים כי הפיתוי לקצר ולחצות גדול למרות הסיכון) ומדרכות צרות ועקומות.
3)להזכיר את הנתק שבין האוטובוסים לתחנות הרכבת. כך שגם לרכבת אתה נוסע ברכב במקום תחבורה ציבורית, מה שמגביר את העומס.

דודי, (03.06.11) 44 תנו ציון לתגובה זו:
32. אין הרבה תגובות כי מי שצריך להגיב כרגע באוטובוס
והיא דופקת כמעט את כולם, (03.06.11) 33 תנו ציון לתגובה זו:
33. למדינת ישראל יש אינטרס ותוכנית לדכא את התושבים לגזול את כספם ולהפוך אותם לקטנים מיואשים וציתנים
ערן, תל אביב (02.06.11) 17 תנו ציון לתגובה זו:
34. כתבה לעניין ואם תרצה אמצא לך קווים שבתוך תל אביב תבלה שעה תמימה אין לי מלים. כתבה לעניין. הפרילוג גמר אותי שעתיים ועשרים דקות במטרופולין והם דנים על בין ערים וואוו איזה פער
אילן, הרצליה (03.06.11) 0 תנו ציון לתגובה זו:
35. אך איפה התקופה של 029 (כן כולל האפס) היה מגיע לקלקיליה
אדם, (03.06.11) 3 תנו ציון לתגובה זו:
36. לא הוגן יהיה להאשים את מצב התחבורה המחורבן על הממשלה הנוכחית. הרי מדובר במחדל מתמשך של שנים ארוכות. אף ממשלה לא לקחה ברצינות את הנושא.
תנאי יסוד למדינה מערבית היא אמצעי תחבורה זמינים ונגישים.

הצעות ייעול:
רכבות לעזאזל! אבל ברצינות. עם תדירות, ועד שעות מאוחרות.
ויהיה נחמד אם הרכבות יסעו מעל 70 קמ"ש!
ובמחירים קצת יותר שפויים!
ומה הבעיה לדאוג שיהיה אינטרנט אלחוטי בכבת???
אם כבר מבלים שעות בנסיעה, לפחות שינוצלו.

מישהו, (03.06.11) 14 תנו ציון לתגובה זו:
37. בכל העולם התחבורה הציבורית מתפתחת סביב ערי שינה, ורק פה מתרחש ההיפך
אם היו פותחים יותר מרכזי תעשיה והייטק גדולים מחוץ לרמת החייל / קריית עתידים / א.ת הרצליה פיתוח, חלק מהבעיה היה נפתר. לצערי גם התחבורה בתוך הערים עצמן היא מזעזעת, ולראיה אפשר להביא לדוגמא את ראשון לציון - העיר שחציה המערבי מנותק כמעט מאוטובוסים שלא מגיעים לקניון הזהב, ושתחנת הרכבת שלה ממוקמת במרחק "פעוט" של 35 דקות נסיעה בממוצע מרוב שכונות המגורים.
בעל הדעות, (03.06.11) 18 תנו ציון לתגובה זו:
38. הפתרון האמיתי הוא הקמת נתיבים מיוחדים לקטנועים הנתיבים צריכים להיות מופרדים פיזית מנתיבי המכוניות כדי למנוע כל סיכוי לתאונה בין מכונית לקטנוע, ניתן היום לקנות קטנועים עם 3 גלגלים ומבנה מיוחד של גגון וחופה מחוברים (בשביל החורף), העלות שלהם היא רק רבע ממחיר אוטו ממוצע והם זולים בהרבה לאחזקה.

רוב האנשים היום נוסעים לבד באוטו לעבודה וסתם תופסים המון מקום על הכביש כך שאם הרבה אנשים יעברו ממכוניות לקטנועים האלו הפקקים ירדו בצורה ניכרת.
שני, תל אביב (03.06.11) 8 תנו ציון לתגובה זו:
39. פארק התעשיה נווה נאמן בהוד השרון 2 הקווים היחידים שמגיעים לשם מת"א יוצאים מתחנה מרכזית. מהרכבת בסגולה אין אוטובוסים וגם לא תחנת מוניות. להזמין מונית מהרכבת עולה 50 ש"ח ואם אתם רוצים להגיע משם למקום בצפון ת"א בלי לנסוע עד דרום העיר והתחנה המרכזית, נניח רמת החייל, 90 ש"ח תעלה לכם מונית.
שרון, תל אביב (03.06.11) 24 תנו ציון לתגובה זו:
40. ניסית להגיע לרמת החיל? אזור התעסוקה הגדול בפאתי תל אביב שמספק עבודה לעשרות אלפי אנשים:שלושה קווים בלבד42 40 57 שמגיעים בתדירות נמוככככההה לאללה
כניראה שלא. יש להם נהג שגם מעדכן אותם בחדשות בדרך הקצרה., (03.06.11) 22 תנו ציון לתגובה זו:
41. האם שר התחבורה , ראש הממשלה /שרים וחכ"ים בכלל - רואים את הכתבה?
תמיר, תל אביב (03.06.11) 21 תנו ציון לתגובה זו:
42. תחבורה ציבורית בבוקר ובערב לאזורי תעשייה אני גר בתל-אביב ועובד ברעננה צפון, ובעצם אין שום אוטובוס שנוסע לאזור התעשייה הזה ישירות. דוגמה נוספת - מפ"ת לרמת החייל אין למשל תחבורה ציבורית, למרות הקרבה.

לא הגיוני, שבשעות הבוקר אין אוטובוסים לאזורי התעשייה, מה שבעצם מכריח את האנשים לנסוע ברכב פרטי!
סופיה, פתח תקווה (03.06.11) 8 תנו ציון לתגובה זו:
43. רק רכבת תחתית תפתור את בעיית הפקקים!!! ועד שזה יקרה (אם בכלל) נמשיך לסבול בשקט!!!
מיי שהוו, (03.06.11) 17 תנו ציון לתגובה זו:
44. וזה עוד מאפיין של מדינה זבל. וגם הצעה. אנא קיראו: (חלק ראשון) אני נוסע הרבה שנים בתחבורה הציבורית, בד"כ ב בנסיעות בין עירוניות כך שאני פחות מכיר את הסיטואציות שהוא מתאר, אבל גם בזה יוצא לי להיתקל לא מעט.

את קו 164 מפ"ת לרחובות אני מכיר ואני נוסע בו כמעט כל יום. האוטובוסים אכן אוטובוסים מסרוּחים, רועשים, לא נעימים ומגעילים. יש זמנים שבהם הנסיעה בהם היא סיוט בלתי נגמר.

פתרון סוגיית התחבורה הציבורית הוא מורכב ואינו פשוט, אבל יש נקודה אחת שלכל קובעי המדיניות נוח להתעלם ממנה והעיתונאים מחמיצים אותה פעם אחר פעם:

נכון שדרושה עבודה רבה כדי לתקן את מערכת התחבורה הציבורית ולהביאה לרמה נאותה.

*אבל*:
יש כמה דברים שאפשר לעשות שאינם דורשים עלויות כספיות רבות ואינם מצריכים שינוי אסטרטגי נרחב שיארך שנים ושממילא המדינה לא מסוגלת לבצע (מדינת ישראל אינה מסוגלת לבצע יותר פרוייקטים מורכבים ולכן גם נגזר דינה להיכחד, אבל זה סיפור אחר).

אז מה אפשר לעשות:
קודם כל והכי חשוב: מוניות שירות. הרבה מוניות שירות בכל הקווים בהם נוסעים כיום אוטובוסים באזור המרכז. קחו לדוגמא את קו 164: בקו זה, מלבד האוטובוסים המסרוּחים שהיטיב לתאר הכתב נוסעות גם מוניות שירות. תדירות הנסיעה שלהן גבוהה בהרבה. הן מסיעות לכל היותר עשרה נוסעים. בדרך כלל איכותן הפיזית טובה בהרבה. הנסיעה נעימה יותר *וקצרה יותר* כי הן עוצרות בהרבה פחות תחנות וזמן העלייה והירידה מהן קצר יותר ולכן משך כל עצירה קצר בהרבה .

ירון, ירושלים (03.06.11) 10 תנו ציון לתגובה זו:
45. יש כמה פתרונות מאוד פשוטים לבעיה והם לא כאלה מסובכים תזמון רמזורים יעיל, או מערכת רמזורים ממוחשבים, ותגבור קווים לפי צורך יפתרו חלק גדול מהבעיה, תוסיפו לזה כרטיסים חכמים או תשלום מחוץ לאוטובוס ולא לנהג כמו בכל מדינה מתוקנת והנה לפחות 50% מהסבל יפתר...
סטודנטית, (03.06.11) 17 תנו ציון לתגובה זו:
46. המצב לא פחות גרוע בירושלים בתור סטודנטית הלומדת בקמפוס הר הצופים, אני מבלה לפחות שעה וחצי כל כיוון ביום!! הנסיעות כל כך מתישות שאני לרוב מעדיפה לוותר על ימים של לימודים ולהישאר בבית מאשר להגיע לאוניברסיטה. במקום לפתוח קווים נוספים לסטודנטים, אנו נאלצים להידחק לקווים העוברים במרכז העיר או במקומות עמוסים במיוחד, ונדחקים יחד עם המון חרדים, שלהם זו האופציה היחידה להתנייד בעיר. גם הרכבת הקלה לא ממש עוזרת, כי היא תגיע לאוניברסיטה, מה שלא עוצר את משרד התחבורה לבטל את אחד הקווים החשובים ביותר לסטודנטים בטענה שהרכבת מספיקה...או שלא??!!!
שאלתיאל, יבנה (03.06.11) 9 תנו ציון לתגובה זו:
47. מישהו שמע פעם על נתצ"ים?????
אורית כהן, אחת שסובלת (03.06.11) 34 תנו ציון לתגובה זו:
48. 247 מלוד לראשון לציון - הקו הכי סיוט!!!!! הקו הזה יוצא מהתחנה המרכזית של לוד (ולהיפך) עד לתחנה החדשה של ראשון לציון כשעה וחצי!!!! הוא נוסע דרך כל השכונות של רמלה!!! באר יעקב, בית חולים שמאל הרופא, נס ציונה וראשון לציון!!!!
כל בר דעת היה מתעלף בדרך וליבי ליבי עם הנהגים.
זה מסוג הקווים שחייבים לקצר: למשל למה לא לקצר את השכונות ברמלה????
איפה משרד התחבורה??????!!!!!!
פשוט, סיוט!!!!!!

הלו, משרד התחבורה????? מישהו?????
עמית, (03.06.11) 11 תנו ציון לתגובה זו:
49. אתה חייב לעבור לאופניים ושיתפוצצו כל התומכים בהורדת רוכבי האופניים מהכבישים הבין עירוניים. כל הזמן מפחידים אותי בדיבורים על מוות, אבל אני פוחד יותר על הכביש כשאני נוהג באוטו. לפני כמה ימים נסעתי באוטו לגבעתיים. חשבתי יהיה רגוע, אבל היה עמוס להחריד, ונסעתי לאט עם עוד מכוניות בטור ערפי ברחוב אלוף שדה. אני מדמיין את כל המכוניות האלה על איזה סרט נע כשבסוף הדרך מחכה לכולן מטחנת בשר גדולה כמו ב"החומה" של "פינק פלויד".

רן, פתח תקוה (03.06.11) 17 תנו ציון לתגובה זו:
50. אני ניסיתי להחליף את הרכב בתחבורה ציבורית אני גר בפתח תקוה במקום מרכזי ומקום עבודתי דאז היה בתל אביב - מרחק של קו אוטובוס אחד. לכאורה נשמע אידיאלי, נכון? נסו אתם לעלות בשעה שבע וחצי בבוקר על קו 82 או 66 - מפוצץ ואין כלל מקום ישיבה. הייתי מגיע למשרד עייף עם רגליים כואבות. הרבה פעמים באיחור כיוון שזמן הנסיעה היה ארוך.

מוניות שירות הן פתרון סביר אבל בבוקר ובערב, בשעות הלחץ, לא תמיד אפשר לתפוס אחת וזו הבעיה המרכזית איתן.

אני הייתי צריך רק קו אוטובוס אחד בין העבודה לבית, וחלק גדול מהזמן הקו הזה נסע בנתיב אוטובוס יעודי - ועדיין הנסיעה בתחבורה הציבורית היתה מתישה ומייאשת.
הבא> 4321