עבדאללה אברמוביץ',
(24.12.09)
286
תנו ציון לתגובה זו:
1. כמה עצוב, ככה אמיתי
נגמרה הרוח במפרשי ההשראה,
(24.12.09)
-620
תנו ציון לתגובה זו:
2. אנשי רוח, עושים להם "פו" והם עפים. אנשי הרוח של המאה הזו הם במשקל נוצה.
האדם,
(24.12.09)
-6
תנו ציון לתגובה זו:
3. פייסבוק תפס כי אנשים רצו את זהלא היו רוצים, לא היה תופס כך שאולי זה טבע
(24.12.09)
16
תנו ציון לתגובה זו:
4. פעם הייתה מדורת שבט,אח"כ ספרים,אח"כ טלוויזיה, עכשיו FB - אבולוציה
האזרח הגמדי,
(24.12.09)
85
תנו ציון לתגובה זו:
5. מדינת ישראל הוקמה בזכות הרעות
מדינת ישראל הוקמה על ערכים של מהפכנות.
שירים כמו היה לי חבר היה לי אח.
משפטים כמו אנו באנו ארצה לחיות ולהבנות בה.
ניל"י, הפלמ"ח, ההגנה, לח"י אצ"ל היו קבוצות עם אידיאולוגיה שבסיס כוחם זו נאמנות ורעות.
המשפט שהאמריקאים מאמינים בו אם אין אני מי לי.
ארה"ב הוקמה ע"י מהגרים על מנת לשפר את חייהם הכלכליים , מחפשי הזהב, המהגרים האירים, הפולנים, האיטלקים ועוד שהגיעו בהמוניהם לארה"ב חפשו חיים נוחים יותר, חיים חדשים.
לכן בארה"ב נוצר ערך האינדיבידואליזם (זה ערך רשמי של מערכת החינוך שלהם, הם מאמינים שזה מסייע לתחרות ובכך מגביר את סיכויי ההצלחה - מתאים לאומות גדולות).
מדינת ישראל הבינה בראשית דרכה שבסיס כוחה זו אחידות השורות וערכים של רעות,נאמנות ועזרה לזולת (ערך יהודי) חשובים לבניית האומה.
מדור זה אשר מביא לנו כל שבוע נקודות רבות למחשבה מביא אותנו למסקנה ברורה שאומה קטנה המוקפת אויבים לא יכולה לאמץ את הערכים האמריקאים.
לסיכום מדינת ישראל בגלל גודלה הפיזי הקטן מסלול החיים של צבא, אוניברסיטה ולאחר מכן עבודה במדינת תל אביב (שוק העבודה המודרני) מביא כל צעיר למסקנה שהערך החשוב ביותר הוא הרעות. כאשר אתה חי במקום קטן כמו מדינת תל אביב ואפילו מדינת ישראל הצלחה בחיים תדבוק לאותם אנשים שאמצו את הרעות ויזנחו את האינדבידואליזם וזה נכון לכל מדינה קטנה.
בסופו של דבר הביטו סביבכם וראו את כל אותם אנשים שהצליחו, רוב האנשים שהצליחו (לאו דווקא התעשרו) היו כאלה אשר חזקו קשרים חברתיים, עזרו אחד לשני ובכך זכו להצלחה.
גם האמריקאים כיום מבינים זאת, הביוגרפיה של ביל קלינטון מראה שדרכו לצמרת (מנער שגר בבית הרוס) נבנתה על בסיס של רשת חברים שאותם הוא טפח והכיר בצמתים המרכזיים של חייו.
לכן מסקנתי שונה מכותב ספר זה החברות חשובה להצלחה בחיים, פייסבוק,מסנג'ר הם אמצעי תקשורת מודרנים לחיזוק קשרים חברתיים ולא יותר.
לכל אותם אנשים שמקנאים באותם אנשים שיש להם פרוטקציה (קשרים) תתפכו את הרעות, את העזרה לזולת ותלמדו את ילדכם להיות אזרחים טובים ואולי גם להם יהיו קשרים.
התחנה הראשונה זה הצבא הדגש על יחידה קרבית מובחרת, אוניברסיטה טובה ואז מדינת תל אביב ועל תשכחו לקרוא את הביגורפיה של ביל קלינטון הוא קרא תיגר על האינדיבידואליזם האמריקאי ואמץ את הרעות הישראלית שלמעשה לא קיימת יותר ונקראת היום נטוורקינג.
כן גם הרעות עוברת אבולציה ...
רפאל,
קרלסרוהה גרמניה
(24.12.09)
18
תנו ציון לתגובה זו:
6. חופש הבחירה עדיין קים
נהניתי לקרוא את המאמר שאסף לדעתי בצורה מסודרת מה שהיה כבר ידוע ברובו ויצר על ידי כך תמונה ברורה של המצב.
כמו שנראה לי החברות האמיתית כמו בעבר קשורה בתכונות אישיות נדירות. השימוש בקישור האלקטרוני הוא בריחה מהאפשרות להתמודדות עם והכרת העצמי.
הזכיה בהתמודדות הזאת לא מוכרת לכלל כי חונכנו ללכת בתלם שהותווה עלידי החברה סביבינו ולא שאלנו ברצינות האם יש לזה הצדקה או שאולי במחשבה שניה אפשר ללכת גם בדרך אחרת. השימוש בקישור האלקטרוני הוא לא הבעיה לדעתי, רק החלפתו בקשר האמיתי יוצרת את הבעיה. אני סבור שכל אחד עדיין יכול להחליט איזה קשר הוא רוצה.
(24.12.09)
-1
תנו ציון לתגובה זו:
7. פעם הייתה מדורת שבט,אח"כ ספרים,אח"כ טלוויזיה, עכשיו FB - אבולוציה
עומרי ד,
ראשון לציון
(24.12.09)
47
תנו ציון לתגובה זו:
8. טקסט משובח
תענוג לקרוא את הטקסט הזה, כתוב בצורה נוקבת אבל עדיין נעימה לקריאה, כמעט שירה אפילו.
מה שהכי עצוב הוא שמרבית הנקודות שהוא מעלה הן נכונות וחדות כסכין
למה להתקשר אל מישהו כשאפשר פשוט לצ'טט איתו במסנג'ר ?
בהחלט מומלץ...
רון,
(24.12.09)
-68
תנו ציון לתגובה זו:
9. זה נשמע כמו - אוי אוי אוי ...
אוי אוי אוי בגלל פייסבוק עכשיו כולנו סימולקרות של סימולקרות....
איכשהוא כל מאמר במדעי הרוח מדרדר תמיד לקלישאות האלה במקום לנסות להציג את הדברים מזווית חדשנית...או חס וחלילה אופטימית
גךכךד,
געכע
(25.12.09)
25
תנו ציון לתגובה זו:
10. דגכ
מס' 9 מכור לפייסבוק!!!
לא בפייסבוק,
(26.12.09)
-2
תנו ציון לתגובה זו:
11. על זה נאמר "תפסת מרובה לא תפסת".... בזבוז זמן ואנרגיה
דני,
תל אביב
(26.12.09)
11
תנו ציון לתגובה זו:
12. מאמר מאוד יפה
כתוב מעולה. מעניין, קולח ומעמיק.
אני באופן אישי סולד ונמנע מפייסבוק מסיבות אחרות, אבל בכל זאת מסכים עם מה שאומר כותב המאמר.
(26.12.09)
5
תנו ציון לתגובה זו:
13. עצוב כמה שזה נכון. החברות מתה. כמה חבל...
עמית,
(25.12.09)
7
תנו ציון לתגובה זו:
14. מרגש
טקסט מרגש ויפה.
facebook anti,
r
(25.12.09)
8
תנו ציון לתגובה זו:
15. כל כך נכון
כתבה מצויינת וכתובה היטב. ניתוח מעולה של התפתחות החברות במהלך התקופות... חבל רק שזה מה שנהיה מהחברה שלנו... כל כך קר ומנוכר.
עזי,
(26.12.09)
-7
תנו ציון לתגובה זו:
16. אמריקה
רשימה ארוכה, מסוגננת, מתישה - ומופרכת ברובה, לפחות בהקשר הישראלי. ניכר בכותב שהוא אדם בודד למדי ושהיה רוצה שחייו יתנהלו אחרת... מזה להכליל על "האנושות" ולקבוע קביעות חסרות-בסיס על בני-אדם, חברות ואינטרנט המרחק עצום.
חבל ש"כלכליסט" נותן (בעקביות) במה לדעות מכלילות ושליליות שכאלו, אפילו ללא איזון לצידן.
מעיין,
(25.12.09)
20
תנו ציון לתגובה זו:
17. 200 חברים בפיסבוק ואי עם מי לשתות בירה
!!!!!
יורם,
קליפורניה
(26.12.09)
8
תנו ציון לתגובה זו:
19. הכל במידה, כמו כל דבר בחיים
אין ספק שיש בעייה עם ה"התמכרות" לפייסבוק. הצורך להודיע ולספר על מעשיך בכל רגע נתון לאלף חברים וירטואלים, להעלות תמונות וסרטים ולהחליף את הקשרים ה"אמיתיים" במחשב שלנו. אבל אין שום רע, לדעתי, למצוא איזה חבר מהתיכון ולדעת, אפילו לשנייה, מה קורה איתו ואיך נראים הילדים שלו, או להעלות תמונה שמי שירצה יוכל לפתוח (והדגש הוא מי שירצה). אפשר להנות מיתרונות הטכנולוגיה בלי שתשתלט עלינו לחלוטין- ותמיד לדעת מיהם החברים הקרובים, ומיהם המכרים... אנשים שהצטלבו דרכינו פעם ועכשיו הם איזה זיכרון עמום.
הבעייה היותר גדולה, היא תשומת הלב שלנו (ובעיקר של ילדינו). התרגלנו לעשות 8 דברים בבת אחת: לדבר בטלפון תוך כדי גלישה בפייסבוק וצפייה בטלויזיה עם קפה ועוגיות עם כמה חברים וכו' וכו'. עברו הימים בהם צעירים נפגשים "לשמוע מוסיקה" או לראות סרט. הכל צריך להיות בבת אחת ועכשיו. אין לנו יותר סבלנות לתת לדברים לקרות, אנחנו עסוקים במולטי טסקינג כדי שהכל יקרה ועכשיו ומייד.
אז כמו כל דבר, תהנו ממה שפייסבוק מציע, אבל באותה תשומת לב וריכוז כמו של פעם, ולא תהיה בעייה.
פנינה,
(25.12.09)
27
תנו ציון לתגובה זו:
20. מה יש לו לזה?
מי שרואה בפייסבוק תחליף לחברות אמיתית ומנתח את פייסבוק והחברות שהוא מציע לאור פרמטרים של חברויות אחרות- יש לו בעיה רצינית בהבנה ובהתמודדות עם המציאות.
פייסבוק זה פייסבוק וחברות זו חברות ואלה שני דברים שונים. רק בגלל שקוראים לאנשים שאתה מכיר בפייסבוק "חברים" זה לא אומר שאכן מדובר בתחליף, במשהו שדומה לתחליף או במשהו בר השוואה בכלל לחברות אמיתית.
כולה סמנטיקה והמחבר נסחף הסחפות סמנטית.
בועז,
(25.12.09)
2
תנו ציון לתגובה זו:
21. רק אתה נותן משמעות לדברים
אתה אומר שבפייסבוק אין חברות אמיתית וזאת המציאות שיש לך.אתה אומר שיש ותהיה לך מציאות אחרת.
ההנחה שבמפגשים פנים מול פנים תמיד יש אינטימיות וחשיפה מוטעית באותה מידה.
הבעיה עם אנשי רוח זה שהם תמיד חייבים להיות ביקורתיים כנגד משהו וצודקים במה שהם אומרים על מנת להצדיק את התואר שלהם.
גידי,
חולון
(26.12.09)
6
תנו ציון לתגובה זו:
22. יפה שכלכליסט מוצא מקום למאמר החשוב והמעניין הזה!
הראל,
נשר
(26.12.09)
3
תנו ציון לתגובה זו:
23. חברות
אין תחליף לחברות אמיתית וארוכת טווח אני כבר באמצע העשור ה 6 שלי ויש לי עוד חברות מהגן שהמשכנו בבית הספר יש לי חברות מהצבא ויש לי חברות טובות שנוספו במשך השנים ואני אומרת אין להן תחליף
יוני,
(26.12.09)
2
תנו ציון לתגובה זו:
24. לא סומך על חברים
בהחלט ניתן להגיד שחברות היתה לה הרבה יותר עוצמה בשנות ה80
כשלא היו פלאפונים , היינו באמת דופקים בדלת של חבר ומזמינים אותו למשחק גולות או פורפרות בשכונה, מבלי לשלוח לו sms או נדנוד במסנג'ר זה היה כל כך פשוט ומקסים
והאינטרנט הרס במידה כלשהי את המושג הזה חברות .
היום אנשים יותר דואגים לעצמם ולביתם , ופחות לחברים שלהם .
ברברה,
צפון
(25.12.09)
7
תנו ציון לתגובה זו:
25. כמה נכון כמה עצוב
היום אנשים משלמים כסף לפסיכולוגים על מנת שיקשיבו להם. כל אחד עסוק
בעיניניו ילדיו מן סוג של הישרדות, הוכח כבר מעל לכל ספק שחברות אמיתית (לא מזויפת
אינטרסנטית) היא חברות ורעות בשעת צרה, בשעת מחלה לא עלינו. היות ואי אפשר להחזיר את הגלגל אחורה צריך כל הזמן לעמוד על המשמר והמשמרת שלא נכשל ולא
נמעד. החברה האמריקאית העצימה את האינדיבידואליזם האדם הוא יצור חברתי ולפעמים הוא צריך לקנות חברות בכסף לדאבוני.
עלמה,
תלאביב
(26.12.09)
0
תנו ציון לתגובה זו:
26. מאמר מדויק שחושף את הטרגדיה...
לא פלא שמחלת הדכאון הוגדרה כמגיפה של המאה העשרים.
גם הסוציולוג זיגמונד באומן מתאר את הדברים בספרו " אהבה נזילה".
אינפלציה של קשרים, מדומים שמאחוריה בדידות גדולה.
ירון,
(25.12.09)
4
תנו ציון לתגובה זו:
27. כל כך הרבה רעיונות היו לי בראש לאחרונה והנה אירגנת את כולם למאמר משובח שכזה
זה כל כך נכון! ממש מדבר אליי (ואני בן 18)
בגלל זה אני לא משתמש בפייסבוק טוויטר כל השירותים האלו
באמת קשה וכמעט בלתי אפשרי למצוא חבר אמת בימינו...
אריאל,
מרכז
(26.12.09)
-1
תנו ציון לתגובה זו:
28. ידוע מזמן- האנושות מנסה לשכפל את עצמה דיגיטלית-צורה של הרס עצמי
להב,
(26.12.09)
0
תנו ציון לתגובה זו:
29. שאפו ותודה ! על כתבה חכמה ומחכימה שכתובה גם בהיר. ישר כוח. כן ירבו כתבות ברמה כזאת.
rely,
(25.12.09)
1
תנו ציון לתגובה זו:
30. במקרה של דוד ויונתן נאמר "נפלאתה אהבתך לי..." בשום מקום לא נאמר כי דוד אהב אלא תמיד אהבו אותו.
אבי,
(25.12.09)
2
תנו ציון לתגובה זו:
31. תלוי איך אתם רואים את המדיה החדשה
עבורי היא כלל וכלל לא תחליף למשפחה, חברים וכדומה. אלא רק אמצעי עסקי נטו ותו לא. כל מי שגולש מעבר לזה, פשוט חסר שליטה, וחסר יכולת אנשוית לתקשר עם העולם המוחשי מסביבו.
אז בואו ניקח הכל בפרופורציה הנכונה ונתחיל להתייחס לרשתות החברתיות ולעשכוני הסטטוס כי שהם באמת. יכולת להשמיע את מה שיש לנו לומר, ואם יש מישהו שמקשיב אחלה. אם אין, לא קרה כלום. אם נותר קשר חברי וירטואלי עם מישהו חדש, מה רע בזה? בכל מקרה אני מרים טלפון לרן, ניב, יוליה ושאר החברה, והולכים לשתות בירה, וכן, אם יש זמן לקצת פאן, מעלה תמונה מהר לפייסבוק ולטוויטר, אז...מה רע בזה? :)
ירמיהו הנביא,
(26.12.09)
2
תנו ציון לתגובה זו:
32. 9 אתה צודק. קרא את "הלם העתיד". נכתב ב 1970 ויותר חכם ויותר רלוונטי ויותר חיובי מהכל המאמרים האלו.
בן,
שם
(25.12.09)
2
תנו ציון לתגובה זו:
33. האמת שזה נורא נכון, אבל אני לא בטוח שבגלל פייסבוק
כולם כל כך מרוכזים בעצמם, ובהצלחות ובכשלונות שלהם, ולא רואים אף אחד אחר ממטר. תכלס, אני כרווק בין 35, כבר מזמן גיליתי שרוב החברים שלי כבר עסוקים עם המשפחות שלהם, ומתעניינים כרגע בעיקר בחיתולים. עצוב.
יהודי פשוט,
(25.12.09)
2
תנו ציון לתגובה זו:
34. תרגילים מחשבתיים
המסקנות שמציג המחבר במאמר זה הפוכות למסקנות אליהן הגיע במאמר אחר פרי עטו במרץ 2009 - "השראה: אתם לא לבד" - המאה ה־21 הרגה את היכולת האנושית הבסיסית להיות לבד. בעולם של טלוויזיה, אינטרנט וטלפון נייד, אנחנו ממש מפחדים לבלות זמן רק עם עצמנו."
מכירה מקרוב את העניין,
(25.12.09)
3
תנו ציון לתגובה זו:
35. זה רק אספקט אחד, ועדיין יש לי הסתייגות:
עדיין מי שיש לו צורך לחבר אמיתי מוצא אותו.
נכון שיש הרבה השלכות לצורת החברתיות הזו של פייסבוק, אבל כמו מרכיבים אחרים של הקדמה, אנו שוכחים גם את הצדדים היפים והמועילים.
אני למשל לא הייתי מכירה את החבר שלי - ואפילו שהוא חבר של חבר, אלמלא לא הייתי רואה אותו ברשימה של... ומתעניינת לגביו.
אביעד גוז,
קיסריה
(25.12.09)
6
תנו ציון לתגובה זו:
36. כמו חברות מודרנית, כך תגובה למאמר
בעודנו מגיבים למאמרים, האם איננו מנסים להפוך את קולנו לנשמע ברבים, גם אם אין לנו משהו משמעותי במיוחד להגיד?
באופן פרדוקסאלי תגובה למאמר זה כמו לאחרים גם היא ניסיון שטחי וחסר תוחלת להגיע לידי תקשורת אפקטיבית עם אחרים דרך מדיה אלקטרונית.
כמו כל מגמה, גם מגמה זו תצמיח מן הסתם מגמה שתבוא לאזן אותה. אולי כבר בעתיד הקרוב יהיו אלה שימאסו ב"חברות" אלקטרונית וישובו לחפש את אותה חברות מהותית ושורשית בין בני אדם חיים ונוכחים.
עמית,
(25.12.09)
1
תנו ציון לתגובה זו:
37. לא 10, 9 צודק.
דן חסכן,
ת"א
(26.12.09)
8
תנו ציון לתגובה זו:
38. מאמר מעניין. כתוב יפה, אך לא נכון... מאז שחר ההיסטוריה, היינו (הם) עדים
להתפתחויות טכניות וטכנולוגיות, אשר לא שינו כהו זה את "רוח האדם", לצערינו, לא לטובה ולא רעה
גם ההתפתחויות הטכנולוגיות של המאה ה-21. גם לא האינטרנט, כלום. בסופו של דבר נותרנו אותם אנשים בודדים כפי שהיינו, וכפי שהיו אבות אבותינו.
אני זוכר היטב את היום בו הומצא הברז, כל הנשים בכפרים הסמוכים שמחו ועלצו עד שקמה אחת חכמה, חוכמולוגית, וצעקה בכיכר הכפר שצריך להרוס את ההמצאה השטנית הזאת: "כי מעתה הנשים כבר לא יפגשו ליד המעיין, לא ישוחחו עוד והבדידות תגיע לשיאים חדשים, כשכל אחת תסתגר בביתה ליד הברז שלה"
אח"כ צעקנו כך אודות הרדיו, אודות הטלויזיה ועכשיו האינטרנט. שלום לך בדידות
יעקב,
נהריה
(25.12.09)
0
תנו ציון לתגובה זו:
39. מדהים ועצוב כמה שזה נכון.......
האמת היא שחלה זילות בכל נכסי צאן הברזל שהיו לנו בעבר וביניהם גם החברות
היום כל בחורה ברחוב נקראת מאמי או כפרה תלוי איזה יום היום
לכולנו יש תמונות של ים אנשים במחשב כשאת חלקם ולפעמים רובם אפילו לא פגשנו...
היום יש לנו הכל כשבעצם אין לנו כלום......שבת שלום חברים....
רפאל,
ליד קרלסרוהה
(25.12.09)
0
תנו ציון לתגובה זו:
40. לאזרח הגמדי.
תגובתך אמיתית, נכונה ובעיקר מעוררת השראה.
אם רק ישראל הייתה ממשיכה בדרך הנכונה...
רותם,
תל אביב
(25.12.09)
58
תנו ציון לתגובה זו:
41. לא פייסבוק ולא חברים
ידידי המולמד
לי אין פייסבוק ואין לי חברים
מה עלי לעשות?
פאר,
מרכז
(25.12.09)
-5
תנו ציון לתגובה זו:
42. והמצב רק ילך ויחמיר עם הטכנולוגיה....
וזו בדיוק הסיבה למה מעולם לא נרשמתי לפייסבוק, טוויטר ודומיהם , הדבר היחיד שאני עוד מקבל על עצמי זה את המסנג'ר וגם הוא בגבולות. כל החברים שלי תמהים עד נדהמים איך זה ש"אין לך פייסבוק??!!" אז לא אין לי.... כי את החברים שלי אני מעדיף מול בעיניים ובמציאות ולא באיזו מציאות מדומה, זו גם הסיבה שלכל המכורים למיניהם בעיקר הצעירים שהם קשהלפתח יכולות תקשורת בינאישיות משנה לשנה, כל הנגישות הטכנולוגית הזאת גרמה רק לאנשים להיות בטטות כסא מחשב שיושבים ועושים הכל דרכו, אני אישית מכיר לא מעט כאלה ובעיקר בנות משום מה שמעדיפות להסתגר בבית עם המחשב מאשר לצאת לעולם ולנשום אויר במחיצת חברים שלהם. כנראה שהאמת המרה היא שלא נותרו להן וגם להם כמעט כאלה. זו נקודה שאמורה לעורר מחשבה אצל לא מעט אנשים..... טכנולוגיה אמורה לשמש ככלי עזר לחיים ולא לנהל לנו אותם וזה לצערי תחילתו של גל שלאיש אין מושג מה סופו.
(25.12.09)
0
תנו ציון לתגובה זו:
43. לאזרח הגמדי
אתה ענק. תגובתך ממש מעולה ונכונה.
נערה,
(26.12.09)
5
תנו ציון לתגובה זו:
44. כתבה מקסימה ומצערת...
גבריאל,
מרכז
(25.12.09)
3
תנו ציון לתגובה זו:
45. ניתוח מדויק ומפוכח של מציאות מדכאת
זוריק,
B7
(25.12.09)
0
תנו ציון לתגובה זו:
46. אני אישית נגד כל מה שקשור ללדבר באינטרנט אבל...
אני אישית מצאתי כמה אנשים שלא ראיתי אותם מעל 15 שמנ ( מאז סיימתי בה"ס באוקרינה).
אני גם יודע ש ב FB יש אופציה להרכיב קבוצה ולשמור על קשר.
הבעיה כאשר חברים הכי טובים , שגרים באותה עיר, במקום להתקשר מתחילים לשלוח "מתנות" בצורה של "פיל מעופף" וכדומה. לא חושב שזה מוביל לחיזוק יחסים....אותי FB רק מרגיז.
שום דבר לא השתנה אדוני הכותב.,
(25.12.09)
0
תנו ציון לתגובה זו:
47. אנשים לא טיפשים! מי שיש לו 1000 חברים בפייסבוק יודע שהם לא באמת חברים! אל תהיה תמים.
ירדן,
(26.12.09)
-4
תנו ציון לתגובה זו:
48. הלוואי ונחזור לימים בהם אנשים שודכו וכך נוצרו חברויות אמיתיות,
ולא כפי שקורה היום, נשים נשארות רווקות לעד, גברים רבים אינם מוצאים בנות זוג
כלבבן ונשארים רווקים לעד, נשים אלמנות, גרושות לא מוצאת שידוך הולם ונשארות
לבד לעד,
עד מתי נשאר בדד לעד????
G,
Lon
(25.12.09)
0
תנו ציון לתגובה זו:
49. נהניתי מאוד מהכתבה
רק שהתעלמת מעוד אספקט של החברה המודרנית-
ההערצה לסלבס, לקשרים- כך שכמות החברים שלך
מעידה, לכאורה, על איכות.
גם הגלובליזציה תרמה לכך. הכל התמזער.
אני באמת מבכה על אבדן חברויות אמת, ועדיין
מתפללת לחברויות כאלה. אבל המסקנה הנחרצת
שלי היא שאין תחליף למשפחה.
אסנת,
תל אביב
(25.12.09)
5
תנו ציון לתגובה זו:
50. החברות לא מתה - היא רק שינתה צורה
ההתרפקות על העבר המפואר של החברות נאה לאנשים שמרבית חוויותיהם עברו עליהם באמצע-סוף המאה שעברה. פעם היה אחרת. נכון. אבל לא רק החברות קיבלה מפנה המרחב האישי כולו השתנה. הוא יותר אורבני, מנוכר, פחות שייכות לגילדות /משפחות ויותר מקום לבחירת ההגדרה האישית ומיצוב מיקום היחיד בה. כחלק מההגדרה האישית הזו - גם רשימת החברים בפייסבוק יש לה כדי לאמר (ולא רק בשורה) על האדם הנושא אותה. האבולוציה החברתית הזו - היא פועל יוצא של הצורך בהגדרת 'האני' החדש (חווה חוויות מדי רגע וססגוני ברשימת המקיפים אותו). כמו כל אופנה אורבנית - גם הרשתות החברתיות תעברונה טרנספורמציה. מה שישאר תמיד זה הצורך שלנו להיות שייכים - להיות מעודכנים ולהיות 'שווים' בסטטוס החיברות.