עם הקוקו והסרפן,
(05.11.09)
52
תנו ציון לתגובה זו:
1. כך גם היה עם הקיבוצים בתחילת דרכם
קמצן המפחד מאובדן שליטה,
(05.11.09)
5
תנו ציון לתגובה זו:
2. בכנות, האם מישהו יכול להסביר לי כיצד קמצנות קשורה לפחד מאובדן שליטה?
עינת,
(05.11.09)
44
תנו ציון לתגובה זו:
3. קמצנות הופכת להרגל
מי שחי בקמצנות זה נהפך לו לטבע שני ,
אבא קמצן שהוריש את הקמצנות לבתו .
אני לא נגד צניעות ומחשבה כמה ואיך להוציא אבל צריך גם להנות מהחיים ובטח
לא להקפיא את הילדים בחורף.
מעין,
(05.11.09)
55
תנו ציון לתגובה זו:
4. כתבה מדליקה. ואפילו הבנתי מה כתוב בקריאה ראשונה...
בשבוע שעבר לקח לי קצת זמן העניין הזה עם העתיד שמפיע על העבר, אבל ידעתי שבעתיד אני אבין. קוונטים, ד"ר ווטסון, קוונטים
(06.11.09)
-10
תנו ציון לתגובה זו:
5. אם כולם היו חיים ככה, המדע והטכנולוגייה ובכלל החיים לא היו מתפתחים כי לא היה צורך בהם...
ג'ו,
בת ים
(06.11.09)
-11
תנו ציון לתגובה זו:
6. טוב, זה by far הדבר הכי מטומטם שקראתי בזמן האחרון
יש לי כמה רעיונות לספרים נוספים:
"איך להתקלח פעם בחודש - ולהיות מאושר"
"להיות רשע ולחיות טוב"
קמצנות היא תכונה מגעילה, ואני אישית לא יכול להימצא יותר מדי זמן בחברת אדם קמצן.
מישהו,
(06.11.09)
62
תנו ציון לתגובה זו:
7. ל 2
זה פשוט מאד, הקמצן מרגיש חוסר שליטה כשהכסף יוצא לו מהידיים,
כשהכסף בארנק עמוק בכיס, זה אומר שליטה ובעלות על הכסף
עדי,
(06.11.09)
8
תנו ציון לתגובה זו:
8. מעניין איזה מיגדר יותר קמצן, הימור שלי - נשים. צריך לעשות על זה מחקר
The Ram,
רומא
(06.11.09)
16
תנו ציון לתגובה זו:
9. יש הבדל עצום בין להתנהל נכון כלכלית
ולהיות מודע לאחריות סביבתית,לצרכים שלך, לרצונות שלך, למותרות ולהבדלים ביניהם, לבין התנהגות המתוארת של האב, כגון "איתות עם היד דרך החלון, כדי לא לבזבז הוינקרים".
ההשפעה של ה"חיסכון" הזה היא זניחה ברמות מגוכחות, ורק המאמץ של לאותת כל פעם עם היד מהחלון יגרום לך לשרוף יותר אנרגיה שתצטרך להוציא יותר כסף על אוכל מאשר על "השחיקה" של הוינקרים, או לעשות תאונה שתעלה לך ביוקר.
לרוב האנשים יש מושג לא רע בקשר לאיפה עובר הגבול בין אחריות לבין כפייתיות.
Meir,
Toronto
(06.11.09)
4
תנו ציון לתגובה זו:
10. life is soooo short. the money does not go down to the grave with u
מנש,
יפו
(06.11.09)
2
תנו ציון לתגובה זו:
11. מנש מעולם לא החשיב את עצמו כקמצן. כששושנה היתה קונה לואי ויטון וכאלה...
הוא תמיד היה אומר לה: "שושנה. מגיע לך לאכול לואי ויטון לארוחת בוקר כי אתה עושה אותי שמח..." למרות שמנש עצמו חושב שויטון קצת סר טעם
עו"ד חוסין איוב,
ירושלים
(07.11.09)
-9
תנו ציון לתגובה זו:
12. ספר שטחי - קמצנות הורסת את הכלכלה וגורמת לעלית מחירי המצרכים
להיות קמצן זה לגרום לאינפלציה גבוהה וליצור מצב שבו העבודה אינה משתלמת והעבריינות כן. למשל, חקלאי שמגדל עגבניות, כאשר הצריכה של העגבניות הינה מועטה הודות "לקמצנים" כך מגיעים לשני מצבים אשר יכולים להתקיים או בנפרד או לחוד האחד עלייה אסטורנומית במחיר העגבניות והשניה - הפסקת גידול עגבניות וכל זאת הודות לעקרון הקמצנות.
אורדון הכילי,
(06.11.09)
1
תנו ציון לתגובה זו:
13. אני קמצן , ואני לא מתבייש בזה
לחיות על פי הבייסיק, לצרוך רק בשביל לחיות. התענוג שבשליטה העצמית. אין כמו להתקמצן על מישהו אחר!!!
רוני,
פתח תקוה
(07.11.09)
23
תנו ציון לתגובה זו:
14. זה לא קמצנות זה חסכנות
קמצנות זה לא לתת לעצמך ולאחרים . כאן נאמר בפרוש שאביה תרם לנזקקים שילם לבתי ספר ומאמינה שתמך גם כלכלית בבני הבית,לא מתואר בית עני מרוד חינוך לערכים ולא לבזבזנות ,תודו היום הרבה משפחות הגיעו למצב גרוע מאוד מכיוון שלא חסכו בחשמל מים ועוד . המותרות בארץ חוגגים והעיניים של האנשים גדלות מאוד .אשמח לקרוא את הספר ובודאי שאתן לילדי ללמוד יש להם הרבה ללמוד מזה .
y,
תל-אביב
(06.11.09)
-1
תנו ציון לתגובה זו:
15. קמצנות
יש לי גיס תימני ש-50 שנה לובש את אותם הבגדים ואפילו כבלים בטלויזיה מעולם לא הייה לו. הבן אדם מרוב קמצנות הגיע ל-3 בתים. לדעתי אדם קמצן הוא אדם מאוד עלוב.
אשר,
(06.11.09)
7
תנו ציון לתגובה זו:
16. נושא מורכב...לדעתי גם רוב הקמצנים לא יאמרו בפה מלא שהם כאלה..
לדעתי תכונה גרועה. תכנון הצריכה, השקעת המחשבה לפני ששולפים את הפלטינום (שכל בית אב שני לוחץ על פקיד הבנק לקבל "צבע" כזה) דבר מבורך, אבל להקפיא ילדים בחודשי החורף? וובר האב לקח את זה רחוק מידי. אין ספק שיש ל 'ילדה' (39) משקעים אני לא הייתי רוצה שזה מה שילדיי יזכרו ממני...
יאללה מותק תארגני את הקטנים נוסעים לעשות קניות....
עכשיו אני מדבר,
לא הפרעתי לכם
(06.11.09)
21
תנו ציון לתגובה זו:
17. מסכים לכל. אשה ממש מדליקה
ואם לפרט: התכונה הכי מגעילה בעיני אצל הישראלים, היא הבזבזנות הראוותנית שלהם.
בזבזנים המשוויצים בבזבזנות.
"שופוני! ~ לא עושה חשבון."
אחר כך בוכים שלא גומרים את החודש
היה פעם שיר כזה, של אריק לביא המעולה: "לא גומר ת'חודש".
לכו כבר לעבוד, אפסים, בכיינים, כלומניקים.
עליזהv,
אאשלצ
(06.11.09)
3
תנו ציון לתגובה זו:
18. קמצנות=רוע
אדם שלא יודע להעניק ולא מסוגל לתת או שמונע בעד אחרים להשתמש בדברים, זה גובל ברוע!!! אני מכירה מישהו שלא מוכן שרעיתו תדיח כלים כי היא מ ב ז ב ז ת הרבה סבון בעת ההדחה...בין התכונות האנושיות הגרועות יש שתיים בולטות: הקמצנות וחוסר יושר{כמובן שגם אלימות ושות/}
ליאור,
(07.11.09)
6
תנו ציון לתגובה זו:
19. אוי אוי , מספר 5 כמה שאתה צודק.....
יש משהו חיובי בלהיות חסכן, אבל יש גבול דק מאוד בין חסכנות וקמצנות.
שי,
(06.11.09)
18
תנו ציון לתגובה זו:
20. הרמב"ם אומר שלא טוב להיות קמצן ולא להיות פזרן..צריך את מידת האמצע בכל דבר בחיים
ניקול אליאס,
טירת-כרמל
(06.11.09)
8
תנו ציון לתגובה זו:
21. כילדה הבנתי את סבתא שלי-למה צריך לאכול רבע תפוז כאשר יש פרדס במושב.
אני מסכימה עם הסופרת, ןנראה לי שהספר יצליח בגדול אם הקוראים יבינו בדיוק לאיזו
קמצנות היא מתכוונת. סבתי ז"ל, היתה מחלקת את התפוז לרבעים גם ךאורחים,
בטענה שזה יותר נימוסי לאכול רבע ולא תפוז שלם ביד , ואם רוצים עוד לוקחים עוד רבע
ורוב הסיכויים שלא יזרק כלום מהתפוז, בעיקר כאשר ילדים לא מסוגלים לסיים מנה גדול.
ותמיד הבנתי ממנה גם אם יש פרדס של המושב זה לא אומר שהוא הפקרות לכל מישמגיע
אליו ויכול לקטוף כמה שרק הוא רוצה. שיקח מה שבאמת הוא צריך. ויש אמת לכל דבר
בחיים שלנו , לקנות מה שצריכים לאכול, ללבוש וכו..
והכי חשוב גם אם יש לך מעט עדיין יש ביכולתך לתרום לקהילה שאין לה באמת.
ןזה מה שיפה במה שהיא מסבירה.
בן שיר,
בת ים
(06.11.09)
-9
תנו ציון לתגובה זו:
22. עני מידי בשביל קמצנות
בשבילי, אין זה קשה לחיות חיים קמצניים. אין לי ברירה אחרת. הקמצנות שלי באה מהכרח. אבל אני מתמודד כי אני חושב על אלוקים. החומרנות של האמריקאים האלו מעוררת חלחלה. אין להם אלוקים. אבא שלי בשמיים שומר עליי. אני אהיה עשיר בגן עדן!
(06.11.09)
1
תנו ציון לתגובה זו:
23. יש חסכנות יש קמצנות ויש חולניות- וזו חולניות
ים,
פ"ת
(06.11.09)
6
תנו ציון לתגובה זו:
24. נשמע ספר מעניין ובתגובה ל6
הכוונה בכתבה וכפי שהיא מציגה את עצמה ואת אביה שהם קמצנים כלפי עצמם וזה דבר שאני מאוד יכול להזדהות . כשהקמצנות כלפי פנים ולא כלפי חוץ, כלפי הסביבה להיות פילנטרופ ולתת מעצמך ולתת את כל מה שאתה יכול. קמצנות היא לא תכונה מגעילה, אלה תכונה חיובית וכמו כל דבר הכל תלוי ברמות הקיצוניות שלה, כמו כל דבר בחיים הכל צריך להיות בפרופורציות. אני חושבת ההפך מ6 היא כנראה בן אדם מאוד צר אופקים.
אורי,
(06.11.09)
23
תנו ציון לתגובה זו:
25. כל המגיבים שקראתי עד כאן ,לא יודעים טעם החיים מהו
הם כמובן בזים ללורן , אבל ניראה שהם מודדים את איכות החיים בכסף. אני בז לבזבזנים שהביטחון העצמי וההנאה קיצרת המועד שלהם תלויה בהוצא כספית ...
לאר'ג,
מרכז
(06.11.09)
1
תנו ציון לתגובה זו:
26. הקמצנים הם אנשים שאין להם חברים .
אף אחד לא רוצה להיות בקרבתם אלה פשוט אנשים מגעילים.
לא בזבזנית,
(06.11.09)
10
תנו ציון לתגובה זו:
27. חיים עם חשבון
לא יזיק לעולמנו המתדרדר לאמץ את הקונספט הנ"ל של חיים עם חשבון . אינני חושבת שללבוש בגד יותר משנה אחת ולא לקנות כמויות מיותרות הם קמצנות. אם נסתכל סביבנו בעין בוחנת נראה לאן הובילה מדיניות הלבש וזרוק . הנזק גדול מכול בחינה שהיא. לערכים ולסביבה בה אנו חיים. הרבה זבל ומעט עקרונות וערכים.חברת שפע ועוני בלי גבולות וחוסר הולך וגדל בערכים חשובים.
גליה,
(06.11.09)
4
תנו ציון לתגובה זו:
28. צריך הגיון בקמצנות
יש הבדל בין להתקמץ על בגדים, אוכל יקר, על בתים ועל דברים חומריים. זה לא רק חוסך כסף, זה גם חוסך זמן של התעסקות עם שטויות.
הבעיה מתחילה כשהקמצנים מוותרים על חייהם וחיי קרוביהם. דוגמאות: ילדים להורים שמתקמצנים על שליחת הוריהם לבית אבות אבל לאחר מותם מוכרים את הדירה שלהם ולוקחים את הכסף לעצמם. הורים לילד בעייתי שלא מוכנים לקחת בייבי סיטר למרות שיכולים להרשות לעצמם וחייהם מתבזבזים, שלא מוכנים לשלם דמי לימוד של ילדיהם ואפילו לא קונים להם ספרים, אנשים שלא נוסעים לחו"ל למרות שיכולים להרשות לעצמם, אנשים שיסעו עם מספר אוטובוסים ולא יקחו מונית.
רונן,
צפון
(07.11.09)
5
תנו ציון לתגובה זו:
29. אשה מסכנה המנסה להפיץ את המסכנות שלה
הקמצנות היא ערך שלילי בחיים.
היא גורמת לאדם לחשוב על עצמו בלבד.
היא גרועה לחברה בה האדם חי.
אין בה שום תרומה לחיי האדם .
יש הבדל תהומי בין קמצנות וחסכנות. חיסכון זה להוציא פחות היום בכדי שיהיה מה להוציא מחר.
זהו הבדל תהומי.
הקמצנות היא הפרעת אישיות והיא לא תכונה חיובית לאדם.
עידן,
(06.11.09)
10
תנו ציון לתגובה זו:
30. הקציבו לנו בערך 80 שנה לחיות, למה לא להנות אם אפשר?
אם אתה מבזבז היום, ומחר תצטער על זה, אז אולי היה עדיף לא לבזבז.
לא מדברים פה על לקנות יאכטות ומטוסים פרטיים, או להזמין במסעדה 4 מנות ולאכול ביס מכל מנה.
לחמם בית לטמפרטורה נעימה, לקנות גיטרה כי כיף לך לנגן, לאכול משהו טעים, לטוס לחו"ל, ללכת כל 4 ימים להופעה/הצגה/סרט, לקחת מונית ביום גשם.
יש לנו בערך 80 שנה לחיות, מתוכם בערך 50 שנים של עצמאות (גילאים 20-70), כסף יכול לעשות המון שמחה ואושר.
לא לחמם את הבית זו טיפשות, לא קמצנות.
יוצא מהכלל,
(07.11.09)
7
תנו ציון לתגובה זו:
31. כתבה לא מתאימה לישראלים שחיים על מנת לנקר לאחרים את העיניים
צרכן נבון,
(06.11.09)
5
תנו ציון לתגובה זו:
32. אישה חכמה תלמדו ממנה
חיים,
(06.11.09)
4
תנו ציון לתגובה זו:
33. ל 2 ,הקמצן חושש שכסף שהוא מוציא או מבזבז לא יחזור אליו לעולם...
תחושה שמאיימת ומסכנת את שליטתו במצב.
חכם חנוכה,
ירושלים
(07.11.09)
0
תנו ציון לתגובה זו:
34. משהוא מופתע שהיא משלנו :)
ורד,
דרום
(07.11.09)
-1
תנו ציון לתגובה זו:
35. ל-8 טעית בהימורך, למה כל הבדיחות הן שהאישה חוגגת על כרטיס ההשראי של הבעל
היא לא ממש קמצנית, קמצן לא היה קונה נעליים ב 1500₪
האזרח הגמדי,
(06.11.09)
52
תנו ציון לתגובה זו:
36. הגבול הדק בין קמצן לחסכן
בשנות ה-70,80 רוב תושבי מדינת ישראל חיו בצנעה מכורח הנסיבות ו/או מהרגלי חיים שהוקנו ע"י הוריהם. אילו אחד מאותנו היה מנסה כיום לחיות לפי אותם הרגלי חיים של אז היו אומרים לו שהוא קמצן.
מלבד אלו שחיו בעוני, רוב תושבי המדינה חיו בצנעה, אף אחד לא התלונן ואפילו הרגשנו מסופקים יותר.
כיום על מנת להיות יותר מסופקים ולהוציא יותר כספים נאלצים שני בני הזוג לצאת לעבודה, תהליך זה גרם להעלאת מחירים וביקושים אני טוען שזה על חשבון הילדים.
רמת החיים הגבוהה שאנו חיים בה היום השונה מדרך החיים "הקמצנית" של שנות ילדותינו עולה לנו ביוקר.
האם אנחנו יותר מאושרים או יותר מסופקים ?
התשובה היא לא, פשוט הפכנו לעם שמתחרה אחד בשני מי ישיג בית גדול יותר מכונית גדולה יותר ועוד.
לרגע נעצור ונחשוב מה היה רע בצורת החיים בילדותינו, מסיבות ימי ההולדת היו צנועות אך כיפיים, כיום ההורים מנסים להפיק מסיבה גדולה יותר על מנת לנפח את האגו החלול שלהם.
מעשים אלו הם בומרנג בחברה הישראלית התחרות הבלתי אפשרית אולי טובה לחברות מסחריות ומניע את הכלכלה אך פוגעת במרקם החברתי.
לסיכום הכתבה ובלי להסתכל על המקרים הקיצוניים של הקמצנות שדובר עליהם (בל נשכח שיש גם אינטרס שיווקי מאחורי הספר) , הקמצנות או הצנעה הביאה את העם היהודי לליכוד השורות ולהרגשת הביחד.
רק אם נחזור להיות מחזירון עליון לחזירון תחתון, קרי נסגל לנו את חצי מהרגלי הצריכה שכולנו גדלנו עליהם נחזור להיות עם מלוכד ולא עם אשר מנכר עיניים לאחרים.
את הכסף שנצבור לא נתקמצן לתרום לנזקקים.
אם תרצו אין זו אגדה.
חסוי,
תל אביב
(06.11.09)
2
תנו ציון לתגובה זו:
37. מענין
מענין ביותר!!!!!!
שושו,
(06.11.09)
3
תנו ציון לתגובה זו:
38. אחותי !!! הקמצנית האולטימטיבית !!!
דוגמא : צריך להגיע לחתונה או ברית וכד... מייד סבב טלפונים מהיר { קמצנית כן... ] ותמיד פראייר תורן לסיבוב איסוף.... מחלה. תכלס לא מזיק להיות מחושב ולשמור גרוש לבן ליום שחור . לא מזיק קצת צנעה ולא חייבים על כל מה שקצת מקרקר ללכת ולרכוש חדש . אבל צריך לחיות ...
(07.11.09)
25
תנו ציון לתגובה זו:
39. גם אני חיה כמוה. אני לא קמצנית. אני סטודנטית.
מי שבאמת אין לו לבזבז מתקמצן על נסיעה באוטובוס והולך ברגל, קונה אוכל ומבשל אותו במקום להיכנס לבית קפה כל שני וחמישי ומחכה לסוף עונה למצוא דילים טובים.
טלי,
(06.11.09)
-2
תנו ציון לתגובה זו:
40. אין דבר יותר דוחה מאדם קמצן.איכס...חברה' חיים רק פעם אחת,תוציאו מה שאפשר
ארמולד,
מרום נוה
(06.11.09)
-2
תנו ציון לתגובה זו:
41. אני מכיר קמצן אחד כזה...בונקר
אני מכיר הרבה קמצנים אבל יש אחד שכולם מכירים אותו והוא קמצן ברמות שאי אפשר לתאר.
עד כדי גיחוך כי זה באמת מצחיק...אותי לפחות...
אחרים יכולים רק לבכות מהקמצנות שלו...
וכן הבן אדם מחזיק כל כך הרבה בטחונות כלכליים לו לילדיו וכל צאצאיו לעוד הרבה דורות והכל בזכות ...אם אפשר לתאר את זה ככה....בזכות הקמצנות.
הבן אדם אוכל רק באירועים ובכנסים ואוכל טוב רבותיי שלא תטעו
מבלה בחו"ל גם זה רק בדילים הכי שווים וזולים ונהנה רבותיי.. כי גם שם הוא יודע איפה למצוא ת'חינמים..חחח..הורג אותי אני נזכר בכל מיני דברים עליו...חחח..מצחיק
הבן אדם בונקר ברמות לא אנושיות אבל להצדיע לו. עמוד דום...!!!!
אפשר לכתוב על זה ספר! יקראו לו במחשבה ראשונה..איך לחיות לצבור עוד ועוד שקלים ולהשמין מהנאה בלי להוציא שקל מאת ...מיסטר קומבינה או לורד הקומבינה
חיים מזרחי.,
פתח תקוה.
(06.11.09)
3
תנו ציון לתגובה זו:
42. קמצנות או חסכנות.
לדעתי צריך לחסוך אבל לא להיות קמצן. צריך לחשוב על המחר.כמו כן חסכנות אינה קמצנות.
א.ד.גורדון,
עם עובד
(06.11.09)
12
תנו ציון לתגובה זו:
43. רק מורשת א.ד.גורדון - מאז רק התקלקלנו
כתבה נהדרת וטריביאלית ! סבל הקמצנות אינו מטרה, אלא חיים צנועים חומרית, עבודה, יצירה, התעשרות רוחנית ואינטלקטואלית יומיומית, ותחושת נתינה לזולת.
עבור רובנו המשמעות היא חיים צנועים.
פעם היינו כאלה וכך יצרנו את המדינה. היום ילדינו מייצרים רק "מוצרים פיננסיים" (כן ככה זה באמת ניקרא) וחיים חיי מותרות על חשבון הזולת (עבדי קבלן, ופועלים זרים).
============================================
חזרה לא.ד.גורדון - ומהר (לא חייבים עם טוריה - גם לפטופ זה בסדר).
============================================
איילת,
נוה קמצנות
(06.11.09)
-1
תנו ציון לתגובה זו:
44. מדליק! אני רצה לקנות את הספר ;-)
גנדי,
(06.11.09)
8
תנו ציון לתגובה זו:
45. עזבו קמצנות - פשוט צריך אירגון וסדר
אכן לקנות מגפיים ב350 דולר זה טוב, אם זה עשוי הכי טוב ובנוי הכי טוב
זה יחזיק 5 שנים אולי אפילו 10 עם תיקון קטן
לעומת לקנות כל שנה זוג חדש במאה דולר, להרגיש לארג' ולזרוק סתם אשפה לפח
אחרי שנה,
צריך לדעת להשקיע, לקנות ארון שבנוי להחזיק עוד מאתיים שנה,
כיסאות שיחזיקו מאה שנה
להעריך נוסטלגיה ולהנות מיין טוב וותיק מדי פעם, זה לא קמצנות בעוד זה בסופו של דבר חוסך כסף ובריאות במקום לחגוג כל ערב עם יין זול=הלכה הבריאות
אני ממליץ להתקמצן להתקמצן כמה שאפשר על מוצרים סוג ב על חרא
ועל אשליות ולא להתקמצן ולהשקיע בטוב ביותר בכדי בסוף לחסוך כסף
ככה נותר יותר כסף בכיס ובסוף זה מגיע לתרומות ולא לאנשים שעובדים בעסקי האויר
כאלו מהווים כיום 20% מהחברה בישראל ולצערנו זה ממזמן לא עסקי האויר
אלא מוצרים רעילים ואפילו מסוכנים לאדם ולסביבה.
החיים הופכים לפריטים שמלווים אותך ומלאים בזכרונות ולא בסתם אשפה ועוד אשפה
ועוד שליחים ועוד שליחים , כל זה נחוץ בכדי ליצור עוד מעמדות של עוני וחוסר אונים.
עמית,
תל אביב
(06.11.09)
15
תנו ציון לתגובה זו:
46. הבזבוז היא מחלה של הקפיטליזם. תרבות הצריכה פוגעת בטבע ולטווח ארוך גם בכלכלה
(אמריקה הולכת לקרוס בגלל חובות ענק=בזבוז)
רעמסס,
(07.11.09)
5
תנו ציון לתגובה זו:
47. הסתפקות במועט
ספר חובה לכל הגנרלים הרודים בנו ועושקים את הקופה הציבורית בקבלם גם פנסיות וגם משכורות עתק וגם טיפולי שיניים בחינם בעוד הנכים, הזקנים והעניים בזבל.
שלום הקמצן,
(06.11.09)
8
תנו ציון לתגובה זו:
48. נשמע מעניין אבל
החלטתי מתוך קמצנות לא לקנות את הספר הזה
(06.11.09)
5
תנו ציון לתגובה זו:
49. קמצנות זה טוב
כמו שהיא אמרה מי שיכול לחיות על פחות כסף ולהיות שמח בחלקו יהיה אדם חופשי. הוא לא יהיה עבד לעבודות שהוא שונא ומחויב לעשות כדי למלא דרישות כספיות של עצמו ומשפחתו. כמו שנאמר - "מיהו עשיר? השמח בחלקו". זה ממש ממש נכון!
אילן,
(06.11.09)
10
תנו ציון לתגובה זו:
50. מרתק ויש מה ללמוד
מה כולם קופצים ? הכתבה הזאת מתייחסת בכבוד לחומר ולמוצר , לשימוש נכון במשאבים, ולא לבזבוז מיותר.
בישראל יש המון אנשים עם וילה מנקרת עיניים אוטו חדש כלום במקרר ומינוס שבספק אם יסגר יום אחד ..
מסקנה להשתמש בתבונה בכסף לשים בצד להינות מידי פעם בכיף ולהציב גבול.
בכל מקרה זה גם מחנך את הילדים לתת כבוד לכסף של אמא ואבא ולא להבין כל דבר כמובן מאיליו. תודה